Софиянци решават за паветата по бул. „Дондуков“
Общината предлага 3 варианта за ремонт на булеварда
Софиянци
ще имат последната дума и ще могат да гласуват дали да останат стогодишните
павета по емблематичния бул. „Княз Александър Дондуков”.
Те ще могат да избират между 3 варианта, като анкетата ще бъде качена и на сайта на Столичната община, съобщава в. „Монитор“.
Вариантите бяха представени от зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев по време на обществено обсъждане.
Проектите ще минат обществено обсъждане и едва тогава ще се възложат за изпълнение при ремонта на булеварда в участъка между Младежкия театър и ул. „Кракра“.
Първият вариант предвижда паветата да останат навсякъде, като бъдат пренаредени, за да се отстранят всички хлътвания и пропадания по пътя.
При втория калдъръмът ще остане само около трамвайните релси и местата за паркиране, докато асфалт ще се излее по пътните платна.
Вариант №3 пък предвижда изцяло да се извадят паветата и всичко да се асфалтира.
Ремонтът на столичния булевард, предвиден за 2017 г., включва реконструкция на трамвайния релсов път, пътните платна и контактно кабелна мрежа в участъка от ул. „Кракра” до Младежкия театър. Габаритът на пътното платно от 18 м с 2 тротоара по 5 м се запазва.
В рамките на цялостния ремонт ще бъдат напълно обновени тротоарите, уличното осветление и отводняването, като е предвидено и изпълнение на мерките за достъпна среда.
Предвижда се изграждането на перони в района на трамвайните спирки. Проектирани са по два перона на всяко от кръстовищата бул. „Княз Ал. Дондуков” – ул. „Георги Раковски” и бул. „Княз Ал. Дондуков” - бул. „Васил Левски”.
Оставащата лента за движение на моторни превозни средства е 3,50 м. Пероните са обособени до пешеходните пътеки на кръстовищата, за да могат пешеходците да използват за пресичане фазата на светофарите.
Предишната реконструкция на релсовия път по бул. „Княз Ал. Дондуков” е от 1992 г. С цел намаляване на шума от трамвайното движение сега се предвижда монтиране на шумо- и виброизолационни елементи.