Според Уорън Бъфет повечето вестници са обречени на гибел
Милиардерът смята, че изданията са загубили най-важното съдържание за читателите - рекламите
~ 2 мин.
Уорън Бъфет, човекът зад една империя от печатни медийни издания, не смята, че повечето вестници могат да бъдат спасени от гибел. Според милиардера спадът на рекламата при вестниците постепенно е превърнала тази индустрия „от монопол във франчайз, след което конкуриращ се с останалите“.
„Светът се промени коренно“, каза главният изпълнителен директор на Berkshire Hathaway в интервю за Yahoo Finance, добавяйки, че повечето вестници са „обречени“.
Мрачното изказване на Бъфет е като ехо на изказването му по време на миналогодишното събрание на акционерите в Berkshire Hathaway, когато милиардерът се оплака от състоянието на вестникарската индустрия. Медийната компания BH Media, която е част от конгломерата Berkshire Hathaway и която притежава вестници в цяла Америка, съкращава персонал, за да се справи със спада на доходите от реклама.
Berkshire миналата година сключи сделка с компанията Lee Enterprises, която притежава няколко издания, да управлява вестниците ѝ и дигиталните ѝ операции в 30 държави. Миналата година Бъфет отбеляза, че сделката не е имала кой знае какъв негативен ефект за холдинга му, тъй като медиите са били купени на „разумни“ цени.
По думите на милиардера хората са купували вестници, когато те са били пълни с реклами за отстъпки, работни места и апартаменти. Най-различни приложения обаче вече са иззели ролята да предоставят тази информация на аудиторията. „Разстройващо е за хората в нюзрума да се говори по този начин, но рекламите бяха най-важното редакционно съдържание от гледната точка на читателя“, коментира Бъфет.
През 2016 г. приходите от реклама на вестникарствата индустрия в САЩ бяха на около една трета от равнището си от преди 10 години, понижавайки се от $49 млрд. на $18 млрд. Според милиардера обаче не всички вестници са обречени на гибел. Според него New York Times, Washington Post и Wall Street Journal ще оцелеят.
„Светът се промени коренно“, каза главният изпълнителен директор на Berkshire Hathaway в интервю за Yahoo Finance, добавяйки, че повечето вестници са „обречени“.
Мрачното изказване на Бъфет е като ехо на изказването му по време на миналогодишното събрание на акционерите в Berkshire Hathaway, когато милиардерът се оплака от състоянието на вестникарската индустрия. Медийната компания BH Media, която е част от конгломерата Berkshire Hathaway и която притежава вестници в цяла Америка, съкращава персонал, за да се справи със спада на доходите от реклама.
Berkshire миналата година сключи сделка с компанията Lee Enterprises, която притежава няколко издания, да управлява вестниците ѝ и дигиталните ѝ операции в 30 държави. Миналата година Бъфет отбеляза, че сделката не е имала кой знае какъв негативен ефект за холдинга му, тъй като медиите са били купени на „разумни“ цени.
По думите на милиардера хората са купували вестници, когато те са били пълни с реклами за отстъпки, работни места и апартаменти. Най-различни приложения обаче вече са иззели ролята да предоставят тази информация на аудиторията. „Разстройващо е за хората в нюзрума да се говори по този начин, но рекламите бяха най-важното редакционно съдържание от гледната точка на читателя“, коментира Бъфет.
През 2016 г. приходите от реклама на вестникарствата индустрия в САЩ бяха на около една трета от равнището си от преди 10 години, понижавайки се от $49 млрд. на $18 млрд. Според милиардера обаче не всички вестници са обречени на гибел. Според него New York Times, Washington Post и Wall Street Journal ще оцелеят.