Starbucks инвестира в още ферми за кафе
Американската компания ще разработва хибридни сортове и ще учи фермерите как да възстановяват земята си
Преди повече от десетилетие Starbucks купи първата си ферма за кафе в Коста Рика. Сега гигантът в тази индустрия добави още две плантации към портфолиото си, съобщава CNBC.
Базираната в Сиатъл компания заяви, че е инвестирала в още една ферма в Коста Рика и в първата си в Гватемала. Надеждата е да се доближи до целта си да защити доставките на кафе от изменението на климата.
Повишаването на температурите, студовете в Бразилия, трите последователни години, белязани от климатичния феномен „Ла Ниня“ и други екстремни метеорологични условия навредиха на производството на кафе през последните години, оказвайки натиск върху доставките. За Starbucks, която купува 3% от кафето в света, недостигът означава, че трябва да се състезава с конкуренцията за зърна арабика, но и по-високи цени за клиентите.
Потребителските цени на кафето са се повишили с 18% през последните пет години, според Бюрото по трудова статистика.
Сланите в Бразилия вече са повлияли на обемите с до 50% надолу, така че може да имам наистина сериозно въздействие по отношение на наличността на продуктите и това е все по-редовно в целия Пояс на кафето“, каза Роберто Вега, вицепрезидент на Starbucks.
Поясът на кафето се отнася за екваториалния регион с идеални условия за отглеждане на кафени зърна.
В двете нови ферми на Starbucks ще се експериментира с хибридни сортове кафе на различни височини и почвени условия. Атрибутите на хибридните растения включват по-висока производителност и устойчивост срещу ръжда по листата на кафето, гъба, която вирее при по-високи температури и валежи.
Можем да разработим нови хибриди, но фактът, че един хибрид работи в една страна и при определени условия, не означава, че ще работи навсякъде“, каза Вега.
Изследователският екип на Вега се надява да се справи и с другите предизвикателства, пред които са изправени производителите на кафе, които не са пряк резултат от изменението на климата.
Например новата ферма на компанията в Гватемала е малка, с изтощена почва и ниска производителност. Starbucks се надява да я преобрази, като възстанови почвата и след това ще използва тези знания, за да научи други фермери как да направят същото.
Фермата не е в добра форма и точно това търсехме. Искахме ферма, която наистина отразява предизвикателствата, пред които са изправени фермерите днес“, каза Вега.
Във втората ферма в Коста Рика, която се намира до съществуващия имот Hacienda Alsacia, Starbucks планира да използва дронове, механизация и други технологии, за да се справи с недостига на работна ръка, пред който са изправени много латиноамерикански фермери.
В крайна сметка Starbucks планира да закупи още две ферми в Африка и Азия, разпростирайки селскостопанското си портфолио през Пояса на кафето.