Стартираща компания променя концепцията за сладолед в България
Младият предприемач Александър Паунов създава протеинов сладолед, с който планира да излезе и извън пределите на страната
Сладоледът – замръзнало изкушение, създадено изцяло от захар и мазнини. Възможни ли е обаче тази „убийствена“ любов, що се отнася до човешкото здраве, да се превърне в нещо здравословно? Според един млад български предприемач това е напълно възможно.
Като активен спортист, Александър Паунов винаги е търсил здравословните алтернативи на вредните храни. За съжаление, за така любимия сладолед здравословни аналогии почти липсваха на българския пазар, поне до скоро. Затова той сам се заема със задачата да създаде сладолед без захар и с минимално количество калории. Така преди година на пазара се появява Ice Pro – българският протеинов сладолед без захар.
От много време исках да създам такъв сладолед, но бях ученик, тренирах и не ми оставаше време да експериментирам по неговото създаване. Едва преди година, когато завърших гимназия, успях да се съсредоточа и създадох точната рецепта“, разказва 20-годишният предприемач пред Economic.bg.
Финансиране
След като завършва гимназия, Александър инвестира всичките си спестени средства – 15 хил. лв. – в търсене на перфектната рецепта за протеинов сладолед без захар. Успява да открие точните съставки и започва производство, но тогава осъзнава, че има нужда от още пари за инвестиции, тъй като му е необходима повече техника. И тогава намира своя „ангел“ (бел. ред. – физически лица, които инвестират в стартъпи), който инвестира в неговото производство. Съвсем наскоро успява да спечели и финансиране в размер на 60 000 лв. от Vitosha Venture.
Първото нещо, което направих с инвестицията, е да закупя фризери и вече можем да произведем по-голямо количество сладолед. В момента можем да правим по един тон сладолед на ден", споделя Александър.
За момента продукцията на Ice Pro се продава само на територията на София и то предимно във фитнес зали. Предстои обаче откриването на на първия физически магазин на компанията, в който ще се предлагат освен сладоледи, но и други сходни продукти, като сладоледени шейкове например.
От следващата година стартъпът ще се насочи и към другите големи градове в страната.
Нови хоризонти
Ще започнем експанзията в другите градове, като първо от най-големите – Пловдив, Варна, Бургас. Там продукцията вече няма да се продава концентрирано във фитнес залите, защото посещаемостта не е толкова голяма, колкото в София“, разказва Александър.
Той успява да събере пет души екип зад гърба си, които му помагат във всяка стъпка по пътя към създаването на крайния продукт. Александър споделя, че според наблюденията му все повече българи търсят качествена храна, дори и да се налага да платят повече за нея.
Излизане извън границите на страната също се обмислят, като първата държава, към която екипът на Александър се е насочил, е Германия.
С излизането извън границите на България ще стане интересно. Тогава започва голямата игра. Голямата конкуренция, с която ще се сблъскаме в чужбина, ще ни мотивира още повече“, казва той.