Страхът от фалшивите акаунти потопи акциите на Twitter
Акциите на компанията се сринаха с 9% след новината за изтритите 70 млн. акаунта
~ 2 мин.
Вашингтон поиска от Twitter да се справи с фалшивите акаунти в платформата си и компанията послуша властта. Вследствие на това обаче притеснението взе връх сред инвеститорите на Wall Street и в резултат акциите на социалната мрежа се сринаха с 9% в понеделник, съобщава CNN.
Негативните резултати идват дни, след като стана ясно, че микроблогинг каналът е изтрил 70 млн. акаунта от платформата си през последните два месеца заради това, че те са се оказали фалшиви. Новината бе поредната такава от света на социалните мрежи, които напоследък демонстрират активна битка с дезинформацията и различни други злоупотреби. Но ако тя е заредена с положителен ефект по отношение на общественото здраве, то от икономическа гледна точка определено не звучи добре в ушите на инвеститорите.
Причината е, че на пръв поглед цифрите действително стряскат – Twitter има 336 млн. активни потребители, а сега излиза, че близо 1/5 са фалшиви. Според Майкъл Пачър, анализатор от Wedbush, повечето от тях са били „спящи“ и на практика просто не са се използвали активно.
Това обаче не успокои инвеститорите, които отново подложиха под съмнение потенциала за ръст на потребителската база в Twitter. Логично, акциите на компанията поеха бързо надолу.
Финансовият директор на социалната мрежа Нед Сегал лично потвърди, че повечето премахнати акаунти са били неактивни през последните 30 дни. Той обясни, че тъкмо по тази причина те изобщо не са били включени в бройката, отразяваща активните месечни потребители на Twitter.
„Ако премахнем 70 млн. акаунта от нашите отчетени показатели, ще го чуете директно от нас“, коментира още Сегал чрез туит в понеделник. Така от думите му излиза, че тези 70 млн. изтрити профила не са част от активните 336 млн.
Резкият спад в акциите на Twitter обаче идва да подчертае страховете на инвеститорите от подобни „почиствания“ на платформите, каквито социалните мрежи напоследък правят. Вече над година технологичната индустрия е изправена пред сериозното предизвикателството да се пребори с разпостранението на фалшиви новини, влияещи върху общественото мнение и съответно върху резултатите от политическите избори.
Междувременно именно ръстът на потребителите е основната фокусна точка на Wall Street, що се отнася до оценяването на този тип медийни компании и потенциала им да растат. Противоречието е видимо и е любопитно коя страна ще вземе връх в бъдеще и дали пък това няма да спомогне за промяна на бизнес модела на социалните платформи.