Строежът на столичното метро до „Слатина“ започва в началото на 2023 г.
Напълно подсигурено е и финансирането за започналото строителство на 3-километров участък, минаващ през „Подуяне“ до „Левски Г“
Същинските строителни дейности по разширението на третия лъч на столичното метро трябва да започнат в началото на 2023 г. Дължината на участъка е 6 км, като ще започва от Военна академия, ще минава през „Слатина“ и ще стига до бул. „Цариградско шосе“. Това коментира пред БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова.
Със завършването и на 6-те километра през „Слатина“, делът на метрото в системата на градския транспорт ще достигне 50%“, посочи Фандъкова.
Припомняме, че през юни столичният „Метрополитен“ избра фирмите, които ще строят въпросните 6 станции. Обединение около „Трейс груп холд" ще строи първите четири станции – от центъра до „Слатина“, а обединение около „Монолит София“ – останалите две до „Арена Армеец" и „Цариградско шосе“.
През юли Фандъкова обвини кабинета „Петков“, че спъва и бави реализацията на проекта, защото не процедира приемането на промените в Общия устройствен план на София. Процедурата бе задвижена от служебното правителство в средата на септември.
Общата стойност на проекта е 530 млн. лв. без ДДС и ще се финансира с пари от държавния бюджет и заем от ЕИБ. Новите шест метростанции трябва да са готови до 2026 г.
Завоят към „Левски Г“
Столичният кмет инспектира вече започналото строителство на другия 3-километров участък, минаващ през район „Подуяне“ до „Левски Г“. По думите й финансирането за него е вече напълно подсигурено, а дейностите вървят по график.
Припомняме, че за старта на строителството на участъка през март Столична община одобри 12.8 млн. лв., тъй като планираното финансиране в размер на 217.5 млн. лв. по Плана за възстановяване все още не бе одобрено от ЕК.
Сега Фандъкова съобщава, че финансирането е подсигурено още през август. По думите й строителството трябва да завърши в следващите 3 години.
В последните месеци започна изграждането на стените на трите нови метростанции, които са разположени до стадион „Георги Аспарухов“ и на кръстовищата на бул. „Владимир Вазов“ с ул. „Витиня“ и ул. „Ст. Доспевски“, посочва Фандъкова. „Сименс“ ще изпълнят системите за управление и функциониране на метровлаковете, чието проектиране вече започна. Новият участък е 3 км и е изцяло подземен.
С него даваме възможност на още 40 000 души дневно да пътуват с метрото.“
Изпълнители на трите станции са „Джи Пи Груп” АД, „Трейс Груп Холд” АД и „Монолит София” АД, като договорите за строителство бяха сключени в края на 2021 г.
Метрото на София остава най-важният стратегически проект за града, защото променя градската среда и осигурява най-екологичния начин на придвижване. Затова и моят изпълнен ангажимент към столичани е да не допусна строителството му да спира.“