Тайни клиенти подредиха най-добрите таксита в София
Проучването е на Асоциация \"Активни потребители\"
Целта на проучването е да направи сравнителен анализ на транспортните услуги. То обхваща петте най-големи таксиметрови компании в София и платформата за споделено пътуване, като ги сравнява по показатели като цена и качество (в т.ч. начин на плащане и комфорт).
Проучването няма за цел да регистрира случаи на измами, каквито оплаквания получаваме често. Борбата с измамите при таксиметровите услуги е изцяло в компетенциите на Държавната автомобилна инспекция, която трябва да контролира спазват ли се изискванията, които ни гарантират избягване на измами, уточняват от асоциацията.
Много българи вече са пътували в Европа и техните отзиви по отношение на качеството са предимно положителни. Те също могат да сравнят качеството на таксиметровите услуги в други държави и у нас. От тази гледна точка резултатите от нашето проучване потвърждават често негативните оценки за таксиметровите услуги в София.
Най-голяма загриженост предизвиква пушенето в някои таксита. Ние регистрирахме цели 8 случая от общо 60 пътувания, в които шофьорите пушеха по време на пътуването, а в други 7 случая в таксито се усеща миризма на цигари.
Втория показател, който разочарова, е чистотата в автомобилите. Смятаме, че всички таксита трябва да са само и единствено чисти и по този показател трудно да се различават отделните автомобили. Уви, много от такситата просто не са добре поддържани или са твърде износени, за да поддържат адекватна чистота.
Третият важен извод от проучването показва, че все още издаването на документ за пътуването не се е превърнало в устойчива практика. Само в два случая тайните клиенти не получиха никакъв документ, но при половината от случаите такъв се предоставя само при поискване.
Феноменът Юбер
Оказва се, че най-високи резултати в проучването постига платформата за споделено пътуване. Според асоциацията, високите оценки се дължат на системата за обратна връзка с клиентите. Всеки ползвател на тази услуга има възможността да оцени всяко едно пътуване, което несъмнено стимулира водачите да се представят добре. Именно това липсва изначално в българския бизнес. Колко от нас някога са били питани за мнението ни от дадена компания (не само таксиметрова). Ние силно препоръчваме на бизнеса, да започне да пита по-често потребителите за тяхното мнение и оценка на услугите. Това е най-сигурния път за успех и е доказано в развитите държави. Дано поне част от бизнеса ни послуша.
Съществен недостатък на Юбер се оказа присъединяването към услугата. За разлика от класическото такси, което потребителят може да спре на улицата или да повика по телефона, платформата за споделено пътуване може да се използва само след инсталиране на софтуер и регистриране в системата. Оказа се обаче, че за да инсталирате нужното приложение на телефона си, ще ви трябва доста свободно място, с каквото доста от нашите тайни клиенти не разполагаха. Другото неизбежно условие за ползване на тази услуга е наличието на банкова карта.
Цени