Търсят шофьори със заплати от 3500 лв.
Не достигат над 3000 водачи, обясни Христо Христов, директор на \"Дискордиа\"
Недостигат над 3000 шофьори на тежкотоварни автомобили, като заплатите им започват от 3500 лв. и стигат над 4500, включвайки и командировъчните. Това обясни Христо Христов, член на УС на КРИБ и основател и изпълнителен директор на компанията за международен автомобилен транспорт и спедиция "Дискордиа".
Един от проблемите, с които се сблъсква бранша е тоталната липса на водачи и секторът спешно търси решение, с помощ от КРИБ, обясни Христов, цитиран от в. „Стандарт”.
С всяка изминала годината липсата е все по-голяма, преди 1-2 години има недостиг на около 2000 водачи, тази година - 3000, а след 2-3 години - ще са над 5000, тъй като бизнесът се разраства, а с това и необходимостта от водачи, каза Христов. Възнагражденията на водачите продължават да се вдигат, което също е показател за недостиг.
„Ние вече гоним ИТ сектора по възнаграждения. Водач на тежкотоварен автомобил е скъпоплатена професия, която ще става още по-доходоносна. През следващите 10 години ще има крещяща нужда от шофьори. Само на Полша са необходими 20 хил. водачи, а на ЕС - над 100 хиляди", обясни Христо Христов.
"Подготовката на водачи за тежкотоварни автомобили би помогнало много на регионите със сериозна безработица, като Северозападна България и Родопите, каза още Христов. Младите хора масово заминават за чужбина да работят неквалифициран труд, за който получават 2-3 пъти по-ниски възнаграждения от това, което ние плащаме на водачите си. Още повече, че повечето от тези млади хора работят на черно, без никакви осигуровки. Така че положението на тези региони би могло доста да се подобри, ако държавата провежда целенасочена политика за подготовка на водачи за нас", каза Христов.
За да се реши обаче по-бързо проблемът, ние заедно с КРИБ ще се борим да ни бъде предоставена възможност да вкарваме по облекчена процедура водачи от трети страни, като Украйна, Молдова и др., заяви Христов. Вече изпреварваме турските превозвачи като възнаграждения, а в Европа отдавна ни се носи и славата като добри работодатели, коментира членът на УС на КРИБ Христо Христов.