Tesla, Volvo, Ford и Mercedes-Benz съдят САЩ за „незаконните“ мита срещу Китай
Според Tesla тарифите са „произволни, капризни и злоупотреба с преценка“
Tesla, Volvo, Ford и Mercedes-Benz заведоха дела срещу администрацията на американския президент Доналд Тръмп, целящи да сложат край на това, което производителят на електрически автомобили Илон Мъск нарече „незаконни“ мита, наложени върху някои части, внасяни от Китай.
Делата, заведени в Ню Йорк тази седмица, са насочени към 25% тарифи, наложени от търговския представител на САЩ, върху списък с продукти, включително резервни автомобилни части.
Декларацията на Tesla до Съда за международна търговия сочи, че тарифите са „произволни, капризни и злоупотреба с преценка“, предава The Guardian.
Искът посочва търговският представител на САЩ Робърт Лайтхайзър като ответник. Миналата година офисът му отхвърли искането на Tesla да бъде освободена от тарифи за компютърни и дисплейни екрани, внесени от Китай, които използва в своя електрически автомобил Model 3. Тогава компанията, финансирана от Илон Мъск, заяви, че ще бъде ощетена, като се налага да плаща по-високи разходи за компоненти.
Сега Tesla иска тяхното анулиране, заедно с „възстановяване на платената вече сума за митата, с лихва“.
В своята декларация Mercedes обвинява администрацията на Тръмп в „преследване на безпрецедентна и неограничена търговска война, засягаща над 500 млрд. долара внос от Китай“. В нея се твърди, че американският закон „не е дал правомощия на подсъдимите да водят мащабна търговска война, каквито и да са средствата“.
Тарифите идват на фона на по-широк търговски спор между Вашингтон и Пекин. Митата бяха наложени като част от усилията на Вашингтон да отучи производителите си от китайските технологии и да намали растящия търговски дефицит с Китай.
САЩ и Китай участваха в месеци на търговски конфликт, след като Тръмп встъпи в длъжност през 2017 г., и въпреки сключената по-рано тази година „първа фаза“ от търговската сделка помежду им, която отбелязва частично примирие в спора, допълнителни мита от 25% остават в еквивалент на 250 млрд. долара китайски стоки.
Американският търговски отдел съобщи, че търговският дефицит на страната през юли се е увеличил с близо 11% до 63.6 млрд. долара, като дефицитът с Китай се е покачил до 28.3 млрд. долара.
Китай е най-големият автомобилен пазар в света и основният двигател на растеж за много производители на автомобили - особено за Tesla, която възнамерява да се възползва от амбициозните цели на страната за намаляване на емисиите на въглероден диоксид.