Tesla завладява китайския автомобилен пазар
Компанията е удвоила продажбите си на електрически превозни средства в азиатската страна спрямо февруари
Американският производител на електрически превозни средства Tesla засили присъствието си в Китай. Основаната и управлявана от милиардера Илон Мъск компания отчете увеличение на продажбите си през март до рекордно високи нива, пише Bloomberg.
През миналия месец в Китай са регистрирани 34 635 нови автомобилa Tesla, произведени в страната, сочат данни на China Automotive Information Net. Това е почти двойно повече спрямо продадените електрически автомобили през февруари 18 155 на фона на честванията на Китайската нова година, които забавиха продажбите.
В същото време регистрациите през март се близо три пъти повече спрямо продажбите за същия месец на 2020 г., когато Китай все още се бореше с овладяването на COVID пандемията, показват данните.
Растящото търсене на китайския автомобилен пазар помага на базираната в Калифорния компания да достави 184 800 автомобила в глобален мащаб през първото тримесечие на 2021 г. Числата надхвърлят средната оценка на анализаторите от 169 850 превозни средства, както и резултатите от четвъртото тримесечие на 2020 г.
Очаква се продажбите на автомобили в Китай да нараснат през тази година за първи път от 2017 г., след като през март министър-председателят Ли Къцян заяви, че правителството ще помогне за това, като увеличи броя на зарядните станции и съоръженията за подмяна на батерии.
Все повече автомобилни компании се ангажират да електрифицират своето продуктово портфолио на фона на затягащите се регулации за вредните емисии. Пазарът в Китай е силно конкурентен, но от Tesla посочват, че компанията се справя добре с налагането на гамата си на местния пазар.