Топ 3 компании, в които си струва да работят жените
Много компании вече работят активно за преодоляване на неравнопоставеността между половете на работното място
~ 3 мин.
За Международния ден на жената 8-ми март се спираме на темата кои са най-добрите компании за работа за нежния пол. Важно е да знаем кои са работодателите, които създават организационна култура, която подпомага жените в предизвикателството да балансират между професионалния и личния живот, предоставяйки гъвкавост, равнопоставено заплащане и равни възможности за кариерно развитие.
В ерата на #MeToo, правата на жените на работното място са от ключово значение. Много компании не само отбелязват тази тенденция, а и вече работят активно за преодоляване на неравнопоставеността между половете на работното място. Ще разкажем стратегиите на само 3 примера на водещи в сектора си международни компании с уговорката, че тези политики вече са част от много индустрии, включително и в такива, които доскоро бяха считани за традиционно „мъжки“.
Unilever
На сайта на международната компания за стоки за бита е посочено, че 70% от продуктите, произведени от Unilever се купуват от жени. Затова не е чудно, че компанията провежда дългосрочна политика за баланс между половете в работната среда. От компанията вярват, че това е не само въпрос на социална отговорност и политика за устойчиво развитие, но и начин за повишаване на финансовите резултати, креативността и мотивацията на персонала. В края на 2017 г., 33% от служителите на компанията са жени, като процентът на тези, заемащи ръководни постове е 47%. Компанията развива световна програма за менторство, която има за цел да развива талантите на Unilever и да помогне на жените с потенциал за кариерно развитие по пътя им към топ мениджърските позиции на компанията. Чрез тази програма лидерите на най-високо ниво в компанията са ментори на жени, на които предстои развитие или промяна в кариерата през следващите 18 месеца.
Philip Morris International
Освен пълна трансформация на бизнес модела и мисията на компанията за изграждане на бъдеще без дим, тютюневият гигант Philip Morris International (PMI) има изработена и цялостна стратегия за приобщаване и многообразие, която приветства различията и предоставя равни възможности за развитие на всички и равностойно заплащане за равен труд. През март PMI стана първата компания, получила глобален сертификат за равностойно заплащане (EQUAL SALARY) от швейцарската независима фондация EQUAL SALARY за всички свои офиси по света. Това потвърди изпълнението на ангажимента на компанията за равнопоставени възможности между мъжете и жените и дава пример на останалите индустрии.
Компанията се гордее с това, че в над 50 страни по света е въведено гъвкаво работно време, а персонализираните планове за кариерно развитие и подкрепата за родители са част от практиките във Philip Morris. Политиките и принципите на международната компания не се прилагат само на хартия. 42% от служителите на Philip Morris по света са жени, както и 40% от новонаетите през 2018 година. Към момента 35 на сто от ръководните позиции в компанията в целия свят са заети от жени, като амбицията е този дял да нарасне до 40% до 2022 г. „Филип Морис България“ обаче отдавна е преизпълнил този план, като жените заемат половината от мениджърските позиции в организацията. Интересна практика в компанията е и подкрепата за Международната мрежа за двойна кариера, която подпомага половинките на алокираните служители в други държави, да си намерят работа.
Shell
Компанията лидер в един традиционно мъжки бизнес, какъвто е този с горивата, всъщност е един от най-добрите работодатели за жени, като няколко поредни години получава международни сертификати за добър работодател и политиката си на равнопоставеност между половете. Приобщаването е централна част от политиката на компанията на всички нива, като към тези си цели Shell се отнася толкова сериозно, колкото и към бизнес целите си. Те са включени в обученията и програмите им за развитие, както и в годишната оценка за работата на служителите. Компанията залага амбициозни цели за участие на жените в топ мениджмънта - поне една пета от мениджърите трябва да бъдат жени. Провеждат се различни програми, целта на които е да помогнат на младите момичета, които още са в училище, но имат интерес към науката и математиката, да преосмислят енергетиката, като място, на което могат да се развиват в бъдеще. Вълнуващи лекции и програми, които показват на учениците интересния свят на инженерните науки се оценяват от компанията, като инвестиция в бъдещето.
В ерата на #MeToo, правата на жените на работното място са от ключово значение. Много компании не само отбелязват тази тенденция, а и вече работят активно за преодоляване на неравнопоставеността между половете на работното място. Ще разкажем стратегиите на само 3 примера на водещи в сектора си международни компании с уговорката, че тези политики вече са част от много индустрии, включително и в такива, които доскоро бяха считани за традиционно „мъжки“.
Unilever
На сайта на международната компания за стоки за бита е посочено, че 70% от продуктите, произведени от Unilever се купуват от жени. Затова не е чудно, че компанията провежда дългосрочна политика за баланс между половете в работната среда. От компанията вярват, че това е не само въпрос на социална отговорност и политика за устойчиво развитие, но и начин за повишаване на финансовите резултати, креативността и мотивацията на персонала. В края на 2017 г., 33% от служителите на компанията са жени, като процентът на тези, заемащи ръководни постове е 47%. Компанията развива световна програма за менторство, която има за цел да развива талантите на Unilever и да помогне на жените с потенциал за кариерно развитие по пътя им към топ мениджърските позиции на компанията. Чрез тази програма лидерите на най-високо ниво в компанията са ментори на жени, на които предстои развитие или промяна в кариерата през следващите 18 месеца.
Philip Morris International
Освен пълна трансформация на бизнес модела и мисията на компанията за изграждане на бъдеще без дим, тютюневият гигант Philip Morris International (PMI) има изработена и цялостна стратегия за приобщаване и многообразие, която приветства различията и предоставя равни възможности за развитие на всички и равностойно заплащане за равен труд. През март PMI стана първата компания, получила глобален сертификат за равностойно заплащане (EQUAL SALARY) от швейцарската независима фондация EQUAL SALARY за всички свои офиси по света. Това потвърди изпълнението на ангажимента на компанията за равнопоставени възможности между мъжете и жените и дава пример на останалите индустрии.
Компанията се гордее с това, че в над 50 страни по света е въведено гъвкаво работно време, а персонализираните планове за кариерно развитие и подкрепата за родители са част от практиките във Philip Morris. Политиките и принципите на международната компания не се прилагат само на хартия. 42% от служителите на Philip Morris по света са жени, както и 40% от новонаетите през 2018 година. Към момента 35 на сто от ръководните позиции в компанията в целия свят са заети от жени, като амбицията е този дял да нарасне до 40% до 2022 г. „Филип Морис България“ обаче отдавна е преизпълнил този план, като жените заемат половината от мениджърските позиции в организацията. Интересна практика в компанията е и подкрепата за Международната мрежа за двойна кариера, която подпомага половинките на алокираните служители в други държави, да си намерят работа.
Shell
Компанията лидер в един традиционно мъжки бизнес, какъвто е този с горивата, всъщност е един от най-добрите работодатели за жени, като няколко поредни години получава международни сертификати за добър работодател и политиката си на равнопоставеност между половете. Приобщаването е централна част от политиката на компанията на всички нива, като към тези си цели Shell се отнася толкова сериозно, колкото и към бизнес целите си. Те са включени в обученията и програмите им за развитие, както и в годишната оценка за работата на служителите. Компанията залага амбициозни цели за участие на жените в топ мениджмънта - поне една пета от мениджърите трябва да бъдат жени. Провеждат се различни програми, целта на които е да помогнат на младите момичета, които още са в училище, но имат интерес към науката и математиката, да преосмислят енергетиката, като място, на което могат да се развиват в бъдеще. Вълнуващи лекции и програми, които показват на учениците интересния свят на инженерните науки се оценяват от компанията, като инвестиция в бъдещето.