Toyota представи модел на водород с изцяло нов дизайн
Новият Mirai ще се продава в края на следващата година, но още няма цена
Toyota Motor Corp представи изцяло нов дизайна на своя седан на горивни клетки с водород в петък в последния си опит да съживи търсенето на нишовата технология, която се надява да стане мейнстрийм.
Най-големият производител на коли в Япония разработва превозни средства с горивни клетки повече от две десетилетия, но технологията бе затъмнена от бързото нарастване на конкурентните електрически превозни средства с акумулаторни батерии, насърчавани от интереса към Tesla Inc, коментира Reuters.
Преди автомобилното изложение в Токио, което започва на 24 октомври, Toyota представи прототип на новия водороден седан, изграден на същата платформа като купето на LS на луксозната марка Lexus.
Новият модел Mirai може да се похвали с по-дълъг диапазон на шофиране от предшественика си и напълно преработен пакет от горивни клетки и резервоари за водород, съобщиха от компанията.
„Искахме да направим автомобил, който хората наистина искат да купят, а не само защото това е еко кола“, заяви Йошикадзу Танака, главен инженер на новия Mirai, при представянето. „Искахме нещо, което е забавно за шофиране.“
Спортният редизайн с по-дълго междуосие и по-ниско разположено шаси е забележимо отклонение от първото поколение Mirai, което прилича на хибрида Prius.
Новият автомобил също има 30% подобрение на обхвата на шофиране спрямо предишните версии с приблизително 700 километра (435 мили), според компанията.
Танака заяви, че най-новото Mirai ще струва по-малко, отколкото предшественика си, заради преминаването към масово производство. Сегашният модел се сглобява най-вече на ръка.
Оригиналният Mirai е един от трите автомобила с горивни клетки, които са достъпни за потребителите, като струва около 5 милиона йени (46 500 долара) след субсидиите в Япония. Hyundai Motor Co продава Nexo, докато Honda Motor Co Ltd отдава на лизинг Clarity.
Toyota е продала по-малко от 10 000 коли от модела Mirai.
За сравнение, Tesla е продала 25 000 седана Model S през първата година и половина от пускането на модела.
Toyota отказа да оповести цена за новата кола и заяви, че ще бъде налична от края на следващата година в Япония, Северна Америка и Европа.