Тръмп предлага да се приватизира контрола на въздушния трафик
Според него това ще намали времето за чакане на пътниците, ще увеличи безопасността на въздухоплаването и ще спести на авиокомпаниите разходи за гориво
Държавният глава призова за отделяне на операциите по контрол на въздушния трафик от Федералното управление за гражданско въздухоплаване. Американските авиокомпании от дълго време настояват за това. Но опонентите на плана казват, че той ще даде прекалено голяма власт на авиокомпаниите.
Според Тръмп планът за приватизация на системата за въздушен контрол ще намали времето за чакане на пътниците, ще увеличи безопасността на въздухоплаването и ще спести на авиокомпаниите разходи за гориво. Тръмп съобщи новината, заобиколен от членове на Конгреса. Той подписа решение за подобна промяна и писмо до парламентаристите, в което подчертава основните принципи на плана си за промяна в сектора на контрол на въздушния трафик.
В Източната стая на Белия дом бяха дошли и представители на синдикатите, бивши министри на транспорта и изпълнителни директори на авиокомпании. Според плана на Тръмп операциите по контрол на въздушния трафик трябва да бъдат извършвани от независим и неправителствен орган. Новият орган ще бъде контролиран от 13-членен борд, казват представители на Белия дом. Той ще включва членове на отрасъла на авиокомпаниите, на синдикатите, на летищата и др.
На ден в САЩ има около 50 000 граждански и други полети. Противниците и привържениците на плана на Тръмп за приватизация на системата за контрол на въздушния трафик признават, че в настоящият си вид тя е най-комплексната, но и най-безопасната в света.
Предстои Конгресът да одобри плана на Тръмп, но ако това стане, Федералното управление за гражданско Въздухоплаване ще продължи да следи за сигурността на системата като цяло.
Битката в Конгреса се очертава обаче тежка. Демократите са до голяма степен против плана. Според тях в борда на органа, който се извършва операциите по контрол на въздушния трафик, ще доминират интересите на авиокомпаниите. Бордът ще управлява около 300 обекта и съоръжения за контрол на въздушен трафик и около 30 000 служители.
Частни пилоти и някои летища, които не се водят като транспортни хъбове, изразяват безпокойство, че при новата система ще плащат повече, а ще получават по-малко услуги. Привърженици на реформата казват, че Федералното управление за гражданско въздухоплаване, се бави в модернизирането на системата за контрол на въздушния трафик, защото е зависимо от непостоянното и непоследователно финансирането от Конгреса и защото не е способно да реши проблема с хроничния недостиг на авиодиспечери в някои от най-натоварените обекти в страната.