Трябва да има 6-месечна казарма
Турция няма да пази въздушното ни пространство
С военна подготовка трябва да се започва още в училище 10-11 клас, а след това да се въведе наборна служба в рамките на 6 месеца. В Конституцията има категоричен член, който дава възможност това да стане. Това заяви Красимир Каракачанов пред bTV. Той поиска и обучение на младежите от малцинствата в същия период, в който те ще могат да усвоят някаква професия.
Лидерът на ВМРО смята, че не е необходимо да се променя основния закон, а и има настроения сред обществото да се върне военната служба. „Времето, в което живеем е рисково, а нямаме закон, който да урежда военното обучение на младите хора”, каза Каракачанов.
„Ако в момента военното министерство обяви доброволчески обучения, ще видите колко хора ще се запишат”, заяви Настимир Ананиев (РБ). Според него при 35-хилядна армия, поне още 35 хил. души веднага биха се записали на 3-месечно обучение.
С уговорката, че у нас все още няма нужното съзнание за масово доброволчество, Каракачанов предложи и въвеждане на френския модел у нас – доброволно служилите в армията да получават предимство при кандидатстване за държавна работа.
Турция няма да пази въздушното ни пространство. В съвместната охрана на българското въздушно пространство няма да участват членки на НАТО, които са съседни на България, заяви лидерът на ВМРО.
„В закона е записано, че тези разговори се водят от българското правителство и българското правителство прави избора, а не някой да ни го натрапва. Двустранният договор минава на ратификация през парламента”, подчерта той.
Ананиев обясни, че са водени разговори с Белгия, Холандия, Канада, САЩ, Франция и Италия. По думите му това не е нещо нечувано и съседна Румъния до преди 2 месеца е имала съвместни патрули с канадските ВВС, а сега там са португалски F-16.
Освен това конкретно с Румъния и Гърция България има споразумения за по-ограничено трансгранично сътрудничество при въздушната охрана от преди законовите промени.
Каракачанов беше категоричен – 25 години правителствата не могат да решат проблемите на българската авиация заради боричкания от кого да вземат по-голяма комисионна.