Turkish Airlines увеличава флотилията си и добавя нови дестинации
Компанията организира инфотурове, за да привлече чуждестранни туристи в България
Мехмет Гюркайнак, генерален мениджър на Turkish Airlines за България
~ 3 мин.
Мехмет Гюркайнак е генерален мениджър на Turkish Airlines за България от февруари 2017 г. С него си поговорихме за развитието на авиацията, тенденциите в бизнеса и инвестициите и новите дестинации, които компанията ще добави.
- Преди да пътуваш със самолет беше лукс, сега вече е достъпно за всеки. Моята мечта, когато бях малък, беше да се кача на самолет. Авиацията не спира да се развива и играе важна роля за търговията. Откакто стана по-лесно да пътуваш в Европейския съюз, хората пътуват не само за почивки, но и по бизнес. Преди и в България, и в Турция имаше само по една авиокомпания – държавната, но в момента изборът е голям.
Вече всеки може да се възползва от продукта, който се предлага в целия свят от много превозвачи. Изборът е в ръцете на потребителите и те определят пазара. Точно поради тази причина клиентът избира компанията, полета, цената и съответно комфорта. Той е водещ в бизнеса и решава дали да пътува с low-cost компании или такива като нас, които са ориентирани към обслужване и предоставяне на повече комфорт за потребителите.
- По-малки самолети и повече полети или по-големи самолети и по-малко полети?
- Ние няма как да решим това. В нашата фирма има два типа самолети – Boeing и Airbus, а в бъдеще никой не знае какво ще се случи. Постоянно проучваме пазара и нагласите, но засега нямаме такъв голям избор. Мога да дам пример – през 1984 г. имахме 3 полета седмично от София до Истанбул, вече са 21. Пътува се около 45 минути. От Истанбул да Варна вече имаме 11 полета седмично, а полетът трае 20-25 минути. Българските пътници, които пътуват по тези маршрути, се свързват през Истанбул с най-големите градове по света. Това не е само пътуване, а преживяване – като започнете от решението да закупите билет, купувате го, летището, чек-ин, бординг, всичко това е преживяване и ние се опитваме да бъдем перфекционисти във всеки един етап.
- Планирате ли още инвестиции и разрастване на флотилията?
- В момента имаме 337 самолета. През тази година ще добавим нови 6 широкофюзелажни самолета – с нов дизайн и различна бизнес класа. Следващата година ще добавим към флотилията си и Airbus 350. Вече имаме и нов дом и можем да се разширяваме, да добавяме нови дестинации и да увеличаваме полетите си.
- Разкажете малко повече за новите дестинации, до които планирате да летите.
- Turkish Airlines лети до 309 дестинации, от които 260 международни и 49 вътрешни. През този месец стартираме директни полети до Бали, ще летим и до Мексико и Канкун. Тази година започнахме и полети до Маракеш, Шарджа, Лусака, Морони и Акаба.
- Как ще се отрази новото летище на Истанбул върху пътникопотока в България? Експерти прогнозират намаляване на трафика от летището в Бургас.
- Летището в Истанбул е сред най-големите в света, а България е най-близката до нас държава. Не знам по какъв начин се е коментирало, че може да намалеят пътниците към летището в Бургас. Там основно хората пътуват през летния сезон. Аз не мисля, че ще намалеят пътниците. Около 90% процента от туристите в Бургас идват за летния сезон. Те са от Русия, Северна Европа, Израел и Иран, които много често пътуват с чартърни полети до летището в морския град. Тези полети се планират предварително и не смятам, че новото летище може да повлияе на трафика. Ние дори нямаме полети до Бургас, имаме само до Варна.
Много обичаме България и имаме интерес от това повече туристи да я посещават. Организираме доста инфотурове, за да промотираме страната. Правим кампании и в Турция, Япония, страните от Далечния изток, за да привлечем туристи. Ние искаме тези хора да знаят и да опознаят България. Може да сте сигурни, че Turkish airlines прави всичко възможно да се разраства и да лети до повече дестинации. От всички авиопревозвачи в света компанията лети до най-много страни – 124.