Търгът за двуетажните влакове по Плана за възстановяване е спрян
По същия път върви и процедурата за доставка на 20 електрически влака тип „push pull” заради жалба на испанска компания
Втори търг за нов подвижен състав, от общо четири, финансиран по линия на Плана за възстановяване и устойчивост, е спрян. Става въпрос за доставката на 7 двуетажни електрически мотрисни влака. Много е вероятно съвсем скоро да бъде прекратена и третата процедура – за доставката на 20 електрически влака тип „push pull”, тъй като испанската Patentes Talgo SL е подала жалба в Комисията за защита на конкуренцията, показва справка на Economic.bg.
Така засега оцелява единствено една процедура – за доставката на 18 електрически локомотива, чиято стойност е над 68.3 млн. лв. без ДДС.
Припомняме, че в началото на месеца ресорното ведомство първо спря поръчката за 35 електрическа влака на стойност над 1.1 млрд. лв. без ДДС заради жалба на „Шкода Транспортейшън“.
Процедурата за 7 двуетажни електрически мотрисни влака
Търгът е спрян на на 25 октомври, или две седмици, след като полската компания „Щадлер“ входира жалба в Комисията за защита на конкуренцията. Антимонополният орган е открил производство по случая.
Както Economic.bg първа съобщи, компанията бе недоволна от получено разяснение по процедурата и бе подала иск за налагане на временни мерки, така че спирането на поръчката бе донякъде предизвестено.
20 електрически влака тип „push - pull”
Съвсем скоро обаче същата съдба може да последва и една от най-скъпите процедури от общо стартираните четири, а именно - за доставка на 20 електрически влака тип „push - pull”, чиято стойност е над 1.2 млрд. лв. без ДДС.
Испанският производител на високоскоростни влакове Patentes Talgo SL е подал жалба в КЗК, става ясно от проверка в сайта на Антимонополния орган, като по нея има искане и за налагане на временни мерки. Това на практика означава, че ако КЗК откри производство, то и тази процедура ще бъде спряна.
Компанията протестира получено разяснение от 23 октомври, по което е задала 19 въпроси, свързани с техническите спецификации. Министерство на транспорта е предоставило отговори на всички въпроси, а разяснението е подписано с електронен подпис на ресорния министър Георги Гвоздейков.
Нещо повече – заради жалбата ведомството е удължило срока за получаване на оферти. Старият срок бе 30 октомври, но сега той е удължен до 20 ноември. Офертите на компаниите ще бъдат отворени на 21 ноември. Това се случва на основание чл. 100, ал. 11, предложение първо от Закона за обществените поръчки, който гласи, че „възложителят удължава обявените срокове в процедурата, когато това се налага във връзка с производство по обжалване или по други обективни причини, които възпрепятстват участието на лицата и възложителят не е могъл да предвиди.“