Uber уволнява 400 души от маркетинговия си екип
Това са една трета от служителите в отдела
~ 2 мин.
Uber уволнява приблизително една трета от своя глобален маркетинг персонал. Компанията, която наскоро стана публична, потвърди в понеделник, че около 400 от приблизително 1200 души в маркетинговия й отдел са освободени като част от по-широко преструктуриране на отдела.
В имейл, изпратен от изпълнителния директор на Uber Дара Хосровшахи до персонала, той казва: „Ние не правим тези промени, защото маркетингът е станал по-малко важен за Uber. Точно обратното: правим тези промени, защото мощната, единна и динамична визия за света никога не е била по-важна", съобщава CNN Business.
Новината, съобщена за първи път от New York Times, идва на фона на натиска върху компанията да подобри финансите си след неуспешния дебют на Уолстрийт през май. Uber има история на стръмни загуби и растежът на приходите й се забавя.
Uber отчете загуби за 1,01 милиарда долара през първите три месеца на тази година, според първия отчет за печалбата на компанията като публично дружество. Приходите от основния й бизнес за споделяне на автомобили са нараснали само 9% спрямо предходната година. Дружеството ще отчете резултатите си за второто тримесечие през следващата седмица.
Уволненията са поредните сътресения в Uber за по-малко от три месеца, откакто стана публична.
В имейл, изпратен от изпълнителния директор на Uber Дара Хосровшахи до персонала, той казва: „Ние не правим тези промени, защото маркетингът е станал по-малко важен за Uber. Точно обратното: правим тези промени, защото мощната, единна и динамична визия за света никога не е била по-важна", съобщава CNN Business.
Новината, съобщена за първи път от New York Times, идва на фона на натиска върху компанията да подобри финансите си след неуспешния дебют на Уолстрийт през май. Uber има история на стръмни загуби и растежът на приходите й се забавя.
Uber отчете загуби за 1,01 милиарда долара през първите три месеца на тази година, според първия отчет за печалбата на компанията като публично дружество. Приходите от основния й бизнес за споделяне на автомобили са нараснали само 9% спрямо предходната година. Дружеството ще отчете резултатите си за второто тримесечие през следващата седмица.
Уволненията са поредните сътресения в Uber за по-малко от три месеца, откакто стана публична.
В началото на юни Khosrowshahi обяви, че двама топ мениджъри напускат компанията, включително главният маркетинг директор Ребека Месина. Месина беше на работа само девет месеца, но Хосровшахи заяви, че нейното напускане е в отговор на решение да комбинира своите екипи за маркетинг, комуникации и политика. Джил Хейзълбейкър, която е в компанията от 2015 г., ще ръководи екипа.
Според говорител на Uber, Хейзълбейкър и Хосровшахи са обявили в понеделник нова структура на маркетинговия екип. Промените имат за цел да оптимизират марката в различните й аудитории, продукти и региони.