„Умните“ очила на Facebook и Ray-Ban може да имат лицево разпознаване
Съществуват обаче етични предизвикателства
Ръководителят на хардуерното звено на Facebook потвърди, че компанията „разглежда“ опцията за използване на технология за лицево разпознаване в своите предстоящи смарт очила. Само ако хората искат тази функция, подчерта Андрю Босуърт, цитиран от CNBC.
Той потвърди новината в профила си в Instagram по време на сесия с въпроси и отговори.
„Това наистина е дебат, който трябва да проведем с обществеността“, изтъкна Босуърт по повод възможността за внедряване на технология за лицево разпознаване.
„Ако хората не искат тази технология, ние не трябва да я доставяме. Продуктът ще се оправи и в двата случая. Има някои добри начини на употреба, ако хората се чувстват комфортно.“
Резервите на Босуърт са свързани с етичните опасения около злоупотребите с технологии за лицево разпознаване, както и тези около постоянно включените камери и микрофони.
Facebook е напът да пусне свои интелигентни очила в партньорство с Luxottica, производителя на Ray-Ban. От думите на Босуърт стана ясно, че това е възможно да се случи още през 2021 г.