Unilever спира да работи със звезди с купени последователи
Британската корпорация призовава всички компании да се замислят как да избегнат измами със социалните медии
~ 2 мин.
Британската корпорация Unilever обяви, че вече няма да работи със звезди и „инфлуенсъри“ от социалните мрежи, които купуват последователи в платформите Twitter и Facebook, цитира CNBC.
Сред по-известните марки на корпорацията в Европа и Северна Америка са: Lipton, Rexona, Dove, Omo, Knorr, Domestos, Cif, Rama, Becel, Flora и ALGIDA. В България Unilever е известна с маргарините „Калиакра“, както и със сладоледите ALGIDA.
Главният маркетинг директор Кийт Уед обясни, че компанията ще проучи как да се справя с подобни "инфлуенсъри" и призова и други марки да се замислят как да избегнат измами в социалните медии. Unilever има общ бюджет за маркетинг над 7 млрд. евро.
Рекламата чрез т.нар „инфлуенсъри“, или звездите в социалните мрежи, е от все по-голямо значение за търговските марки, които искат да използват разпознаваеми и известни лица, за да предлагат своите продукти. За да онагледим ситуацията – ако имаме 100 хил. последователи, печелим 2000 долара за промоционален пост – т.е. колкото повече последователи имаме, толкова повече ще ни се заплаща за реклама. Поради тази причина някои от "инфлуенсърите" могат да се изкушат да си купят последователи (които не са реални хора, а ботове) и това ще означава, че рекламното съдържание не винаги се вижда от истински хора.
The New York Times излезе с публикация през януари, в която разкрива компания наречена Devumi, която продава последователи в Twitter на известни телевизионни звезди и спортисти. Офертата е само няколко цента за всеки последовател. Devumi отрече подобни твърдения след публикацията.
„Ключът към подобряването на ситуацията е тристранен: почистване на екосистемата от инфлуенсъри от подвеждаща информация; увеличаване на информираността на фирмите и медийните звезди, относно използването на нечестни практики в социалните медии; подобряване на прозрачността от социалните платформи, за да се помогне за измерване на реалното въздействие върху аудиторията“, смята Уед.
„Трябва да предприемем спешни действия сега, за да възстановим доверието, преди да изчезне завинаги“, добави той.
Доверието в социалните медии е в „криза“, смята Карол Портър, президент и главен изпълнителен директор на PR агенция „Еделман“, който сподели своите виждания на Световния икономически форум в Давос през януари.