Упадъкът на големите универсални магазини
Тази година предстои да затвори врати едни от най-старите и известни универсални магазини в света – Jelmoli
Добре дошли в Цюрих, на ул. Bahnhofstrasse, една от най-луксозните в града. Но звездният прах, който се хвърляше в очите на бизнес през годините и те инвестираха на улицата, е напът да се изпари. И целият плясък на лусозната локация да изчезне.
Така започва коментарът на Сам Джоунс за Financial Times, свързан с упадъка на големите универсални магазини. Които отдавна и в България са в крайно тежко финансово състояние.
Краят на една епоха
Тази година предстои да затвори врати едни от най-старите и известни универсални магазини в света – Jelmoli. Той отвори врати за първи път през 1899 г. и сега предстои да бъде преустроен като сграда със смесено предназначение.
Бизнесът, който продава лукс, затворен в стъкло в центъра на града, вече няма шанс за живот“, пише авторът на коментара.
Миналата година затвори врати друг подобен магазин в региона - Swiss Prime Site. В неизгодно положение е и конкурентът му Globus. Всъщност, един от крайните собственици на компанията е имотния гигант Signa, който фалира миналата година.
Причините за краха на Signa бяха много. Понякога те просто купуваха известни места, какъвто беше случаят с Globus. Друг път компанията купуваше стари магазини в централните части на градовете и на тяхно място издигаше луксозни сгради.
Каквото и да се случваше на пазара посланието, което компаниите отправяха към журналистите, беше, че Signa притежава ултра първокласни имоти, пише FT.
В несъстоятелност
Този понеделник друга известна верига магазини в Германия, KaDeWe, също подаде документи за обявяване в несъстоятелност. Веригата също беше част от гиганта Signa.
Струва ми се, че Signa, със своя агресивен бизнес модел, ускори светския упадък, пред който са изправени много универсални магазини“, пише авторът на Financial Times.
Луксозният пазар е в беда, а именно той е клиентската база на луксозните универсални магазини.