Управлението на Мъск изтри над две трети от стойността на X
Продажбите на реклами се сринаха през 2023 г. след серията от функционални промени и скандали
X на Илон Мъск вече струва по-малко от една трета от цената, която милиардерът плати за бившия Twitter Inc., съобщава Axios. Медията базира информацията си на разкрити данни от портфейла на Fidelity's Blue Chip Growth Fund, според които фондът е намалил с още 11% притежанието си в платформата. Инвестиционната компания помогна на Мъск да осъществи покупката на стойност 44 млрд. долара.
Това е последното от поредицата намаления на стойността от страна на Fidelity на фона на опитите на X да си върне рекламодателите през 2023 г.
Придобиването на Twitter от Мъск в края на октомври 2022 г. бе последвано от каскада от резки промени – от драстични съкращения и закриване на международни офиси до промяна на политиките за модериране и системата за верификация на платформата. Сътресенията отблъснаха рекламодателите и приходите от продажби на реклами за цялата 2023 г. се оценяват на 2.5 млрд. долара – далеч под предишния темп от около 1 млрд. долара на тримесечие.
През ноември Мъск се прочу с това, че каза на рекламодателите, които се отказаха от X заради одобрението му на антисемитски пост, че могат да се „f——“. По-рано същия месец Мъск се съгласи с публикация, в която се казваше, че евреите изпитват „диалектическа омраза“ към белите хора. Постъпката му предизвика критики от страна на Белия дом, както и от няколко инвеститори на Tesla Inc. Големи корпоративни спонсори, включително Walt Disney Co. и Apple Inc. се дистанцираха от платформата.