Успешният мол балансира между развлеченията и добрите брандове
Мотото „Мисли глобално, действай локално“ е движеща сила и начин на работа в Sofia Ring Mall
Димитриос Папулис:
Димитриос
Папулис е изпълнителен директор на Sofia Ring Mall ЕАД от август 2015 г. Той
има дългогодишен опит във водещи международни организации за търговия на дребно
в региона на Югоизточна Европа и е работил като управляващ директор на
международни регионални франчайзи като Starbucks и Gap Inc. Описва себе си като
човек, който променя правилата в бизнеса и вярва, че най-голямото
удовлетворение за един мениджър е да разкрие скритата стойност у хората и организациите. Има бакалавърска степен по
икономика и бизнес от американския колеж „Макалистър” в Минесота и магистърска
степен по икономика от London School of Economics.
Г-н Папулис, кое прави един мол интересен и привлекателен за потребители и за наематели?
В ерата на онлайн пазаруването, балансът между забавление,
уникални заведения за хранене и развлечения, заедно с международните брандове,
които предлагаме, е сериозната причина за потребителя да стане от компютъра вкъщи
и да дойде заедно със семейството и приятелите си да съчетае преживяването и нуждите
от пазаруване. Потребителите ни дават своята оценка чрез посещението си и Sofia
Ring Mall се превръща в обичана дестинация и навик, защото предлага нещо ново
всеки ден - нашите посетители са доволни от елемента на изненада. Ние развиваме
среда на силно доверие с наемателите и сме превърнали традиционните отношения „наемодател
– наемател” в дългосрочно бизнес партньорство.
Може ли успехът да бъде измерен по някакъв начин или е
нещо относително?
От гледна точка на отделния човек преследването на успеха означава постигане на повече в живота, а „повече“ винаги е нещо относително. Професионалният успех може да бъде отъждествен например с по-хубава кола, по-голяма къща, повишение в работата. Личният успех се свързва със определена скала на щастието, което пък означава, че независимо от материалното състояние на човека, известност и т. н., той може и да не е толкова щастлив в сравнение с времето, прекарано със семейството и приятелите. Постигането на успех в личен план е състояние на ума и следователно може да се осъществи по-лесно, след като човек започне да гледа на нещата по този начин – и съответно може да продължи през целия живот. От бизнес гледна точка моето виждане за успеха е просто и недвусмислено: да създаваш стойност за клиентите и акционерите, да полагаш грижи за хората около себе си и да допринасяш за развитието на обществото.
Каква е формулата за развитието
на София Ринг Мол? Как работи тя?
Sofia Ring Mall е мол от ново поколение, където преобладава ново виждане за една балансирана връзка между пазаруването, свободното време и изживяването. Ние предлагаме уникално съчетание между търговска дестинация и място за приятно прекарване на свободното време, разположено в полите на Витоша, всичко това - събрано под покрива на сграда от световна класа, която е лесно достъпна. Основна движеща сила при нас е факторът wow! - искаме нашите посетители да идват всеки ден в прекрасна и различна среда. Същевременно предлагаме лесна за използване one-stop shop концепция за ежедневните нужди на домакинството.
Залагате ли на емоцията като фактор?
Да, изградихме силна емоционална връзка с нашите клиенти,
тъй като се грижим за добрия им начин на живот, на който те да се наслаждават,
а същевременно постоянно се вслушваме внимателно в техните желания. Работим в
тясно сътрудничество с наемателите, за да може да отговаряме на търсенето на
потребителите за високо качество. Нашият маркетинг модел е концентриран около
организирането на събития, но същевременно насърчаваме и крос-промоциите и крос-продажбите
между наемателите по печеливш за всяка страна начин. Нашите клиенти ни се отблагодариха
през 2016 г. с лоялността си, която измерихме с най-високата честота на
посещенията, най-дългото време на престой в мола и голямо увеличение на броя
посетители в сравнение с предходната година.
В София има много молове. Какви
са предимствата на Sofia Ring Mall?
Напредваме ръка за ръка с нашите клиенти и винаги се стараем да бъдем полезни на местната общност. Решени сме постоянно да предлагаме ново и актуално преживяване от световна класа: уникална екстровертно проектирана сграда, изключително просторна и с максимално използване на естествената светлина и връзката с природата, първокласна селекция от развлечения и ресторанти, както и уникални места за забавление, като киното с неговите 10 VIP зали, най-голямото място за забавления за деца, закрит картинг, супермаркет от ново поколение, първия и единствен мегамагазин от типа «Направи си сам» в мол, единствения по рода си универсален «Магазин в магазина» в България. Много нови предложения тепърва предстоят. Нашите общи части са многофункционални, нашата инфраструктура е благоприятна за бързо променящите се технологии. Предлагаме на потребителите добавена стойност и ги ангажираме емоционално със Sofia Ring Mall като бранд.
Как гледате на конкуренцията?
За търговските центрове значение имат мястото, изживяването и удобството. Предизвикателството пред всеки търговски център днес е да отговори на въпроса „Защо посетителят да превърне в ежедневие ходенето си до мола”. Първото поколение молове в София сега има нужда от преосмисляне на оформлението там, където пространството за отдаване под наем или дори архитектурата на мола поставят сериозни ограничения за развитие на концепциите им. Именно тук идва конкурентното предимство на Sofia Ring Mall с изключителния му дизайн, много високото ниво на обслужване и развлечения, микс от международни брандове и прекрасната селекция от заведения.
Как се промени отношението ви към
бизнеса, откакто сте в България?
Мотото „Мисли глобално, действай локално“ винаги е било нашата движеща сила и начин на работа. България се развива и София се превръща в град от световна величина. А силата, движеща напредъка, е нарастващата средна класа, която е добре образована, има високи международни стандарти и представлява активните граждани на света. Градът расте и привлича световни културни ценности, същевременно бизнес конгломерати откриват тук свои регионални центрове. Това създава постоянно нарастваща високо интелигентна и образована клиентска база. Нашата работа става все по-трудна и е отговорност да бъдем винаги актуални и от класа.