В Европа интернет банкиране използват 46%, у нас – едва 5%
Банковите продукти трябва да са персонализирани, а услугите да са достъпни от всяка точка на света
„Пред банките предстоят интересни години”, прогнозира главният изпълнителен директор на Пощенска банка Петя Димитрова по време на третия годишен финансов форум „Иновации“, организиран от Асоциация Банка на годината и Висшето училище по застраховане и финанси, предаде репортер на Economic.bg.
Все повече потребители са онлайн по всяко време. Затова банките трябва да се приспособяват към тази промяна, допълни тя. По думите й ако се направи сравнение, в Европа интернет банкиране използват средно 46% от хората, a у нас процентът е едва 5 на сто. „Това ни дава преимуществото да направим по-адаптивни продукти, които да се впишат в нашите местни реалности”, посочи директорът на Пощенска банка.
„Посоката, по която работим, е възможност за достъп до банкови продукти и услуги чрез всички канали в една обща дигитална екосистема. За банките това е бъдещето, което ние виждаме и останалите по-развити банки в Западна Европа вече са достигнали“, обясни Петя Димитрова.
Според нея характерното в България е, че клиентите все още наблягат на традиционните офиси за търсене на информация и обичайните продукти и услуги, като остават далеч от мобилното банкиране.
По думите й голямата разлика е сигурността, защото цялата тази революция води до големия въпрос за доверието и сигурността на системите на банките и защитата на техните потребители.
„70% от хората търсят по традиционни канали, като например отиват директно в офисите на банката. Дигитализацията цели клиентите да бъдат по-удовлетворени. Стремим се продуктите да са прости, персонализирани, а услугите да са автоматизирани и да са достъпни по всяко време и от всяка точка на света. Новите технологии трябва да водят към персонално отношение към клиентите“, подчерта още Петя Димитрова.
„Един от основните проблеми е фактът, че потребителите много трудно се ориентират и имат нужда от съвет каква услуга да изберат и как да управляват парите си”, обясни от своя страна генералният директор на Hewllet Packart Enterprise България Ираван Хира. Според него най-важното е банковите услуги да бъдат персонализирани, а цифровизацията е само средство да постигнем това.