В Европа интернет банкиране използват 46%, у нас – едва 5%
Банковите продукти трябва да са персонализирани, а услугите да са достъпни от всяка точка на света
![В Европа интернет банкиране използват 46%, у нас – едва 5%](/web/files/articles/59741/narrow_image/thumb_1040x585_13434142102019826585247431618960793n.jpg)
„Пред банките предстоят интересни години”, прогнозира главният изпълнителен директор на Пощенска банка Петя Димитрова по време на третия годишен финансов форум „Иновации“, организиран от Асоциация Банка на годината и Висшето училище по застраховане и финанси, предаде репортер на Economic.bg.
Все повече потребители са онлайн по всяко време. Затова банките трябва да се приспособяват към тази промяна, допълни тя. По думите й ако се направи сравнение, в Европа интернет банкиране използват средно 46% от хората, a у нас процентът е едва 5 на сто. „Това ни дава преимуществото да направим по-адаптивни продукти, които да се впишат в нашите местни реалности”, посочи директорът на Пощенска банка.
„Посоката, по която работим, е възможност за достъп до банкови продукти и услуги чрез всички канали в една обща дигитална екосистема. За банките това е бъдещето, което ние виждаме и останалите по-развити банки в Западна Европа вече са достигнали“, обясни Петя Димитрова.
Според нея характерното в България е, че клиентите все още наблягат на традиционните офиси за търсене на информация и обичайните продукти и услуги, като остават далеч от мобилното банкиране.
По думите й голямата разлика е сигурността, защото цялата тази революция води до големия въпрос за доверието и сигурността на системите на банките и защитата на техните потребители.
„70% от хората търсят по традиционни канали, като например отиват директно в офисите на банката. Дигитализацията цели клиентите да бъдат по-удовлетворени. Стремим се продуктите да са прости, персонализирани, а услугите да са автоматизирани и да са достъпни по всяко време и от всяка точка на света. Новите технологии трябва да водят към персонално отношение към клиентите“, подчерта още Петя Димитрова.
„Един от основните проблеми е фактът, че потребителите много трудно се ориентират и имат нужда от съвет каква услуга да изберат и как да управляват парите си”, обясни от своя страна генералният директор на Hewllet Packart Enterprise България Ираван Хира. Според него най-важното е банковите услуги да бъдат персонализирани, а цифровизацията е само средство да постигнем това.