Вечерни новини: Регулираните цени на тока отпадат формално; Професия „брокер“ става задължителна
Шенген срещу газ от Черно море и още
Окончателно: Домакинствата излизат на свободния пазар на ток от 2026 г.
Парламентът прие на второ четене промените на Закона за енергетиката, които предвиждат либерализация на пазара на електрическа енергия за битовите потребители. Измененията предвиждат Националната електрическа компания (НЕК) от 1 юли 2024 г. да престане да бъде обществен доставчик и да се премахнат квотите на производители за регулирания пазар.
Шенген срещу газ от Черно море: Спорът между Австрия и Румъния се разраства
Дипломатическият спор между Австрия и Румъния, който започна преди месец заради ветото върху желанието на северната ни съседка да влезе в Шенген, продължава. След като стана ясно, че Букурещ ще поиска от ЕС компенсация за загубите от недопускането ѝ в европейското пространство за свободно движение и дори се закани да съди Австрия, сега казусът се пренася в Черно море.
Държавата въвежда задължително образование за имотните брокери
България e една от малкото държави в Европейския съюз, в която липсва какъвто и да било вид регулация на пазара на недвижими имоти. Вероятно поради тази причина тази дейност у нас често се извършва от непрофесионалисти, а подвеждането на коиентите и откровените измами са практика. За да реши проблемите на този пазар, държавата е решила поетапно да въведе регулация на сектора.
Кабинетът „Денков“ остави въглищата в Пътната карта за климатична неутралност
В Пътната карта на България за постигане на климатична неутралност до 2050 г. въглищните централи остават живи или поне докато това не бъде предоговорено. Това става ясно от решение на Министерския съвет, който е актуализирал стратегическия документ в съответствие с въглищното споразумение, постигнато между министър-председателя, членове на Министерския съвет, народни представители и представители на синдикалните.
Електрическите коли в България нарастват с 33%
Регистрацията на електрически автомобили в България отчита ръст от над 33% за последните шест месеца на тази година. У нас техният брой, към октомври е 9889. Това става ясно от данни на Националната браншова организация за електрическа мобилност – ИКЕМ чрез портала за отворени данни data.egov.bg.