Vivacom остава лидер по приходи сред телекомите в България
Ръстът през години обаче се забавя
~ 2 мин.
Vivacom запазва лидерското място на българския телеком пазар по отношение на приходите, сочат данните за 2017 г. Това се случва за пета поредна година, като през 12-те месеца на миналата година компанията е генерирала общо 890 млн. лева приходи.
За сравнение тези на Мтел са в размер на 843.3 млн. лв., а на Telenor – 675 млн. лв.
Приходите на Vivacom за 2017 г. са се увеличили с 1.6% спрямо предходната 2016 г. На фона на минали години обаче ръстът се забавя - през 2016 г. бе 2.5%, а през 2015 г. 5.2%.
Иначе телекомът отбелязва и ръст от 2.7% в Коригираната EBITDA. Финансовите резултати бяха изнесени по време на специално събитие по-рано днес.
От Vivacom се похвалиха, че увеличават пазарния си дял по приходи от мобилни услуги. В края на 2017 г. той вече е бил 29%, а общият брой на клиенти на мобилни услуги е 3 085 000.
Расте и делът на приходите от мобилен интернет. На фона на общите такива от мобилни услуги през четвъртото тримесечие на 2017 г. той достига 37% спрямо 33% през същия период 2016 г. От оператора посочват, че положителната тенденция се дължи на постигнатото 4G покритие от 99% на населението и малко над 90% на територията. В края на миналата година покритието на населението беше 87% и 48.64% на територията.
Компанията се похвали и с фиксирания си интернет, чийто абонати са достигнали 480 хил., като през миналата година телекомът включи в покритието на оптичната мрежа още 4 града – Дупница, Перник, Търговище и Велико Търново.
Що се отнася до тв услуга – операторът има 61% пазарен дял. Зрителите с платена телевизия от Vivacom са се увеличили от 410 000 през 2016 до 447 000 в края на 2017 г. Телекомът реализира и по-висок дял на зрителите, ползващи интерактивна телевизия - 46% в сравнение с 42% в края на 2016 г.
Фокус на компанията и през следващата година ще бъде развитието на инфраструктурата й в съответствие с бързо навлизащите нови технологии и приложения, както и оптичната мрежа. Изпълнителният директор на компанията Атанас Добрев изтъкна също, че Vivacom ще оптимизира онлайн присъствието си, например подобрявайки функционалността на е-магазина си.