15 години и 3 млрд. лв. инвестиции: Пътят на Vivacom до пълната трансформация
Телекомът представи новото си портфолио от продукти по време на юбилейното си събитие
За 15 години след стъпването си на българския пазар Vivacom е инвестирал почти 3 млрд. лв. в българската икономика. Това съобщи Николай Андреев, главен изпълнителен директор на компанията, по време на събитието, с което беше отбелязан юбилеят.
Vivacom е един от успешните примери за пълна трансформация от държавен монополист в модерен телеком.
От създаването на телекома през 2009 г. мегабайтите, пренесени през неговата мрежа, надхвърлят 1.113 трилиона. Изговорените минути са се увеличили значително – от 350 милиона през 2009 г. (45 мин. годишно на човек) до прогнозните за 2024 г. 7 млрд. минути (1000 минути на човек).
За 15 години името Vivacom се превърна в символ на иновации, революционни решения за потребителите и най-високи технологични стандарти в телекомуникациите. Ако през 2009 г. само надничахме през ключалката на нашето дигитално бъдеще, през 2024 г. не само сме отворили вратата, но сме направили и големи крачки през нея. Заедно с клиентите и партньорите навлязохме в дигиталния свят", заяви Андреев.
Той допълни, че "този успех се дължи на постоянния ни фокус върху иновациите и грижата за клиентите".
Изградихме най-голямата 5G мрежа и първата 10 GIGA мрежа, лансирахме първите неограничени планове и направихме революция в телевизионното изживяване с EON", каза Андреев.
Инвестиции в иновации
Компанията инвестира в иновации и бързо развитие и авангардни технологии, насочени към все по-нарастващите нужди на потребителите. Може би това е най-висимо през последните 5 години, откакто компанията бе придобита от водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа – United Group.
За да изгради 5G мрежа с покритие от 85%[1] от населението и с планирано разширение до 90% до края на 2026 г., Vivacom е инвестирал над 1 млрд. лв. само в мобилната мрежа.
Директорът на компанията напомни, че преди 3 месеца са направени първите тестове на 5.5G технологията, а очакванията са до 2030 г. 6G да стане достъпно и за потребителите в България.
В резултат на инвестициите от над 44 млн. лв. в сателитни комуникации Vivacom е сред 10-те най-бързо развиващи се оператори за сателитни услуги за бизнеса в света, стана ясно от изказването на Андреев.
Нови продукти
По време на събитието компанията представи и новото си портфолио от продукти, включващо смартфона 5G Pro, безжични слушалки и детски часовници с вградена GPS функция и възможност за видеоразговори.
От днес, 13 септември, телекомът вече приема предварителни поръчки за най-новите смартфони iPhone 16, iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro и iPhone 16 Pro Max. Периодът на предварителните поръчки е до 23:59 ч. на 19 септември 2024 г., а доставките за първите поръчали ще започнат от 20 септември.
Социална отговорност
Зад постиженията на Vivacom стоят хиляди часове усилия на отдаден екип от над 5000 служители, почти 40% от които работят в компанията от 15 години. Компанията е най-големият работодател в телекомуникационния сектор и един от четирите най-големи в страната.
Телекомът подкрепя и много обществени каузи в областта на образованието и околната среда. За 15 години Vivacom е дарил над 6 млн. лева, като е подкрепил повече от 300 каузи и над 200 различни организации.
Утвърдил се е и като един от водещите партньори на местната власт, като със своите интелигентни решения създаде възможности за високоскоростна цифровизация и модернизация на над 130 общини в България.