Xiaomi блесна ярко с първите си финансови резултати
Компанията дебютира като публична едва миналия месец
~ 2 мин.
Китайският производител на смартфони и телекомуникационно оборудване Xiaomi отчете забележителна печалба за тримесечието, след като дебютира на фондовата борса и стана публична компания.
За периода от април до юни 2018 г. Xiaomi е реализирала 14.6 млрд. юана (2.1 млрд. долара) печалба, надхвърляйки предварителните прогнози. От отчета става ясно още, че приходите на производителя са нараснали с 68% н годишна база, достигайки 45.2 млрд. юана (6.6 млрд. долара).
Добрите резултати тласнаха акциите на компанията нагоре, като в сряда те затвориха с 1.6% ръст на хонконгската фондова борса.
Компанията дебютира на борсата в Хонконг през юли, след като набра 4.7 млрд. долара, регистрирайки най-голямото технологично IPO в света след това на Alibaba в Ню Йорк четири години по-рано.
Повишаващите се приходи идват на фона на съмненията дали бизнес моделът на Xiaomi може да издържи в дългосрочен план. Китайският играч опитва да се позиционира като интернет компания, настоявайки че е повече от просто производител на хардуер, изхождайки от услугите си за музикален и видео стрийминг.
Приходите от онлайн услуги обаче растат по-бавно на фона на останалите за тримесечието – от общо 4 млрд. юана (584 млн. долара) те възлизат на 9%. За сравнение отчете 9.55 млрд. долара приходи от софтуер и услуги за същия период, което съставлява 20% от всичките ѝ постъпления.
Xiaomi все пак демонстрира агресивна политика на чуждестранна експанзия, излизайки от пределите на вътрешния китайски пазар. В Индия например компанията дори си съперничи с марки като Samsung, добри резултати има и в някои европейски страни като Испания и Гърция.
Приобщаването на клиенти, които да използват услугите ѝ отделно от тези в Китай, обаче трудна задача. И тя произтича от различното естество на клиентските нужди и нагласи.