За 4 години общият обем на топ приложенията за iPhone е нараснал с 1 100% (графики)
Само за една година приложенията са увеличили обема си драстично
~ 2 мин.
Забелязали ли сте, че вътрешната памет на смартфоните непрестанно се увеличава. Това е така, защото приложенията заемат все по-голям обем от хранилищата. Тенденцията е особено видима при устройствата на Apple – ако минималната конфигурация на iPhone 5S през 2013 г. беше 16GB вътрешна памет, то миналогодишният iPhone 7 дойде с двойно по-голям капацитет от 32GB.
Тази тенденция е пряко обвързана с големината на самите приложения, която също нараства. Това, което изненадва обаче, е колко бързо се увеличават размерите на софтуера в сравнение с със самата памет на устройствата.
В тази връзка Sensor Tower извежда любопитна статистика, според която, през 2013 г. инсталирането на 10-те най-популярни приложения за iPhone е коствало 164 МВ от хранилището на устройството. Сега общият им обем се увеличил 12 пъти и към миналия месец те заемат 1.9 GB. Практически това е ръст от 1100% за едва 4 години.
Най-голям растеж се наблюдава през изминалата година
В графиката по-долу личи, че най-голямо увеличение на обема на приложенията е регистрирано през последната една година. Всяко от 10-те най-популярни приложения в САЩ, сред които Facebook, Uber, Gmail, Snapchat, Spotify, Messenger, Google Maps, YouTube, Instagram и Netflix, е по няколко стотин мегабайта.
Видно е, че във времето съвпадат моментите на увеличаване на пространството за приложения на iPhone и постепенният ръст на софтуера. Компанията увеличи мястото за приложения от 2GB на 4GB през 2015 г. Това сякаш даде тласък и на самите апликации, чийто обем също се „разду“. Разбира се, приложенията могат да се прехвърлят в допълнителното хранилище на устройството.
Впечатление прави също, че следващото драстично увеличение на размерите на приложенията съвпада с пускането на iOS 10 през есента на миналата година.
Следващата графика показва кои приложения бележат най-голямо увеличение на обема си. Според данните от май 2013 г. насам най-малко е нараснал размерът Spotify. Стрийминг платформата е увеличила обема си само 6 пъти, което е незначително на фона на нарастването от 51 пъти на Snapchat.
Въпреки това приложението за ефимерни видеа не е най-голямото по обем. Ако Snapchat е с размер от 203 MB, то Facebook заема 388 MB. Спрямо размерите си отпреди 4 години платформата, основана от Марк Зукърбърг, е нараснала с 12 пъти. Любопитно е, че през май 2013 г. Facebook заема 32 MB пространство, но се е увеличил с цели 100 MB само с една актуализация през септември миналата година.
Анализаторите посочват, че много често внезапният ръст в размерите на приложенията се дължи на конкуренцията помежду им. Това е особено видно при Facebook и Snapchat, които през последната една година се надпреварват да внедряват доста подобни една на друга функции.