За 8 март в. „Либерасион” е с 25% по-скъп за мъжете
Левият всекидневник предлага два варианта на челната страница в зависимост от пола на купувача
По случай Международния ден на жената френският в. "Либерасион" продава днешния брой на мъжете с 25% по-скъпо, отколкото на жените, пише AFP. Целта на изданието е да привлече общественото внимание върху значителната разлика в заплащането на двата пола.
Левият всекидневник предлага два варианта на челната страница в зависимост от пола на купувача. На единия има пиктограма „мъж” и текст „За мъже 2.50 евро”, а на другия - пиктограма „жена” с текста „За жени 2 евро, нормална цена”.
„Въпреки закона, въпреки всички положени усилия, при възнагражденията на мъжете и жените във Франция продължава да има разлика от 25%. За да изтъкне тази несправедливост, "Либерасион" реши да приложи само за ден същата разлика в цената си”, написа на първа страница изданието.
"Първоначално смятахме да направим жест към жените под формата на по-ниска цена - 1,50 евро, но това щеше да прилича на милостиня", обяснява редакцията във вътрешните страници на вестника и уточнява, че е почерпила идеята за днешната инициатива от канадския месечник "Маклийн'с".
Евентуалната печалба ще бъде предоставена на кампанията "Лаборатория за равенство".
Темата за равноправието между мъжете и жените и за насилието над жени е на първа страница в почти всички френски вестници днес.
В сряда, представяйки новия план на правителството, министър-председателят Едуар Филип заяви амбицията си възможно най-скоро да постигне изравняване на възнагражденията на жените и мъжете, и то на дело, а не само във викосокопарни юридически декларации.
Принципът "за равен труд - равно заплащане" присъства във френското законодателство от 45 години.