Задават се тежки години за рекламните приходи на технологичните гиганти
COVID балонът се спука, а фирмите по света вече нямат толкова пари за маркетинг и реклама
След безпрецедентния ръст на приходите миналата година, дигиталните платформи, включително Alphabet Inc, Meta Platforms Inc, Snap Inc и Twitter Inc, сега са изправени пред отрезвяваща реалност. Задвижваните от пандемията рекламни тенденции вече се разсейват, а изследователската фирма MoffettNathanson намали с двуцифрен процент прогнозите си за приходите до 2025 г. за всяка от четирите компании.
Разходите за дигитална реклама в САЩ нараснаха с 38% през 2021 г. спрямо предходната година. Alphabet, най-голямата платформа за дигитална реклама в света, отбеляза рекордни постъпления в размер на 257 млрд. долара тогава.
Докато компаниите предупреждават за проблеми, свързани с натиска от инфлацията, войната в Украйна и края на предизвиканото от COVID повишаване на рекламата, докладът оценява за първи път потенциалното въздействие върху приходите през следващите няколко години.
След години на силни бичи настроения ние наистина сме загрижени за дългосрочния растеж на дигиталната реклама“, пише в доклада Майкъл Натансън, анализатор в MoffettNathanson.
Растежът на рекламния пазар през миналата година бе движен отчасти от „безпрецедентен скок“ в рентабилността на компаниите, които спестиха пари от офис площи и разширяване, имайки повече за харчене за маркетинг, в допълнение към разходите на брандовете за стимулиране на клиентите да пазаруват онлайн, написа Натансън.
Но електронната търговия като процент от продажбите на дребно е спаднала до нивата отпреди пандемията, а корпоративните разходи вероятно ще се повишат, след като работниците се върнат в офиса, според доклада.
Фирмата заяви, че сега очаква онлайн рекламата в Съединените щати да нараства с 12.5% годишно до 2025 г., което е по-ниско от предишната оценка от 18.5% годишен растеж.