Седмични бизнес новини: ПИБ купи централата си; Queisser Pharma обмисля база в Божурище
Гръцки облачен доставчик навлиза в България
ПИБ купи централата си от Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев
Първа инвестиционна банка (ПИБ) придоби сградата, в която от две години се намира централата ѝ – Sofia Tech One. До момента собствеността бе в ръцете на основните акционери в банката – Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев през дружеството „Фраксинус инвестмънт“.
Банките в България натрупаха 2.7 млрд. лв. печалба – основно от лихви
Печалбата на банките в България достигна 2.7 млрд. лв. към деветмесечието на 2024 г. На годишна база тя расте с едва 0.5% или в номинални стойности – 14 млн. лв., което е далеч от миналогодишните годишни ръстове с по около 50%.
Германската Queisser Pharma мисли за производствена база в Божурище
Германската фармацевтична компания Queisser Pharma обмисля да изгради складово-производствена база за хранителни добавки край София. Компанията е подала инвестиционно намерение за реализация на проекта на територията на Индустриален парк „Божурище“.
Гръцки облачен доставчик навлиза в България
Базираният в Гърция доставчик на облачни услуги и решения interworks.cloud е създал в България свое местно дружество, наречено Balkansworks. Чрез него компанията планира не само да разшири бизнеса си чрез набиране на нови клиенти у нас, но и да стимулира стратегическия си растеж на Балканите като цяло.
Германската Dataciders купи българския доставчик на IT услуги ROITI
Dataciders Group купува българския доставчик на IT услуги ROITI. Придобиването цели да помогне на германската компания да разшири допълнително своята клиентска база на пазара на енергийната търговия и управлението на риска (ETRM). Тя се фокусира в развитието си на местния пазар, както и в Австрия и Швейцария (DACH регион).
КЗК наложи глоба за използване на ключова дума за SEO оптимизация
Ключовите думи са един от основните инструменти за оптимизация на онлайн присъствието. Изглеждат безобидни и като нещо, което може само да помогне за стимулиране на бизнеса и привличане на потребители. Оказва се обаче, че дори и тук има възможност да се стъпва накриво. Със свое решение от 24 октомври Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи глоба на компанията „Гууд Фуудс БГ“, защото е използвала конкретен таг, чрез който на практика имитира друга фирма. А целта е оптимизация на видимостта си в Google.