ГБС започва основния ремонт на „Дунав мост“ при Русе
Дейностите ще продължат около 2 години и ще струват над 44 млн. лв. с ДДС
Основният ремонт на „Дунав мост“ при Русе започва от днес, 10 юли. Съоръжението няма да се затваря изцяло, а ще бъде въведена временна регулация на движението, която обаче няма как да не затрудни трафика по иначе натоварения мост. Очаква се строителните дейности да продължат две години.
Изпълнител на мащабния основен ремонт, който ще промени облика на съоръжението, е консорциум ДЗЗД „Дунав мост“. В него водещ партньор с 90% участие е „ГБС – Инфраструктурно строителство“, част от групата на „Главболгарстрой“. Останалите 10% в обединението са отговорност на „Пътинженеринг“ АД, който също има ангажимент по изпълнението на строително-монтажните работи по обекта.
На церемонията по първа копка днес, която се проведе в буферната зона на Граничния контролно-пропускателен пункт (ГКПП) "Дунав мост", участие взеха областният управител Драгомир Драганов, министърът на регионалното развитие Виолета Коритарова, зам-министър Димитър Недялков, инж. Георги Кичуков, член на Управителния на „Главболгарстрой Холдинг“, зам.-председателят на УС и изпълнителен директор на „ГБС – Инфраструктурно строителство“ АД, кметът на Русе Пенчо Милков и представители на посолствата на България и Румъния.
Припомняме, че консорциумът, който ще изпълни основният ремонт, беше избран миналата година след проведена обществена поръчка от Агенция „Пътна инфраструктура“. Стойността на контракта е малко над 44.8 млн. лв. с ДДС. Средствата са от бюджета на Агенцията.
Строителният надзор ще осъществява ДЗЗД „Дунав мост-ПИИ-Строл". Стойността на техния договор е 848 400 лв. с ДДС.
АПИ е създала специална секция в сайта си – „Информация за ремонта на Дунав мост“ – на която ще се качва актуална информация за временната организация на движението и за ремонтните.
Екипът на Агенцията ще подава регулярна актуална информация за ремонта на съоръжението и е на разположение за допълнителни въпроси и уточнения. Само така ще бъде гарантирано точното, прецизно и коректното информиране на всички пътуващи“, посочват в прессъобщение до медиите.
Ремонтните дейности
На обекта ще се работи ежедневно по 10 – 12 часа, през светлата част от денонощието. Работният процес ще се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи. Строителните работи ще се извършват в 6 етапа.
В първите два е основният ремонт на естакадата на съоръжението на българска територия. За изпълнение на дейностите ще бъде затворен участък с дължина около 400 метра. Първо ще бъде ограничено движението в лентата за вход в България, а след това за изход в посока Румъния. Прогнозният срок за изпълнение на ремонтните дейности в този участък е около 4 месеца и половина за всяка от лентите.
За по-добра организация на движението регулирането на трафика ще се извършва с адаптивна светофарна уредба. Тя ще може да се премества и да се разполага в съответната част на моста, която се ремонтира.
Трасето на българска територия е с обща дължина от малко над километър. От въвеждането му в експлоатация преди 70 години – през 1954 г., досега основен ремонт не е извършван. Преди повече от 22 години е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. е подменена хидроизолацията и асфалтовата настилка, напомнят от АПИ.
Техническият проект за ремонт на съоръжението предвижда цялостна подмяна на асфалтовите пластове, на панелите, хидроизолация, нови ограничителни системи, маркировка и др.
Преди да започне основният ремонт на съоръжението, бяха направени множество аварийни ремонти.