Жп превозвачи търсят машинисти със заплата от 1500 лева
Браншът изпитва недостиг на кадри
Глад за машинисти. Железопътните превозвачи в България търсят специалисти при стартова заплата от 1500 лева, но има недостиг на кадри. Това каза председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи Симеон Ананиев пред Клуб Z.
Според него повечето от частните жп компании в момента търсят усилено кадри, но такива е все по-трудно да бъдат намерени. "Голяма част от качествените специалисти вече не са в БДЖ и е все по-сложно да се намерят добри и опитни служители", обясни той.
Предлаганите възнаграждения от частните фирми са с 30-40% по-високи от тези в държавната компания.
Според жп специалисти на практика държавата не произвежда нови кадри и повечето фирми дори назначават пенсионирани кадри на БДЖ. Повечето инженери, които излизат от Техническия университет и Висшето транспортно училище работят като проектанти и конструктори, но не искат да карат влак, обясняват хората от бранша.
За дефицита на железопътни специалисти около столицата допринася много и софийското метро. Градската подземна железница непрекъснато привлича кадри от БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" - машинисти, диспечери и ръководители движение.