Зимният сезон в България ще се рекламира и със спонсорирани Facebook постове
Зимните курорти Банско и Пампорово вече стартираха продажбата на ски карти
Въпреки все още топлото време навън зимният сезон е на една крачка разстояние. И ако България иска да има успешен сезон, то е време да започне рекламна кампания. Този път от Министерството на туризма твърдят, че имат ясен план и той включва спонсорирани постове във Facebook, участие в различни фестивали и събития.
28 254 500 лв. – с точно толкова пари ще разполага Министерството в бюджета си за 2023 г. Сумата е с малко над милион повече в сравнение с бюджета, с който разполагаше ведомството през 2022 г. Колко точно пари са предвидени за реклама на зимния сезон обаче не става ясно.
Не можем да разделим зимен от летен сезон, защото в зимния, например, се включват и СПА дестинациите. Затова не можем да дадем конкретна сума само за реклама на зимен сезон“, казаха от пресцентъра на Министерството на туризма за Economic.bg.
От там уточняват, че рекламни кампании се провеждат своевременно преди и непосредствено след сезоните, но и целогодишно, като поддържащи и популяризиращи устойчивите форми на туризъм.
Припомняме, че по-рано тази година Законът за туризма беше променен така, че вече не е нужно да се провеждат обществени поръчки за реализирането на онлайн рекламите на дестинация България. След приемането на промените от ведомството обявиха за Economic.bg, че ще се наемат експерти в областта на маркетинга, които да рекламират България в онлайн платформи, като Facebook, YouTube и Instagram. Вероятно именно новият екип ще се заеме с рекламата на предстоящия зимен сезон.
Какво да очакваме за Зима 2023/2024?
За предстоящия зимен сезон Министерство на туризма предвижда поредица инициативи за позициониране и популяризиране на Бранд България“, казват от ведомството.
Сред инициативите за популяризиране на България са участие в няколко международни изложения във Великобритания, Португалия, Франция и Германия в периода от началото на октомври до края на ноември.
Освен това, Министерство на туризма планира и поредица от спонсорирани постове в социалните мрежи. Договорено е рекламно време в телевизиите и техните онлайн платформи до края на годината, осигурявайки провеждане на целогодишна кампания, която тече и в момента.
Зимни курорти
Вече два от българските зимни курорта – Банско и Пампорово – стартираха предварителна продажба на годишни ски карти.
Сезонната карта за лифтовете в Банско запазва цената си отпреди 2 години – 1500 лв., но само ако се закупи до края на месец ноември, съобщава концесионерът „Юлен“.
Пампорово също стартира продажба на картите Select. Те могат да бъдат закупени само до 10 декември и дават възможност за финансова предвидимост и резервиране на зимна почивка на възможно най-ниска цена. Картите Select са без фиксирани дати, а клиентите сами избират откога да започнат да ги използват. Активирането им става с първото преминаване през който и да е турникет в ски зоната в рамките на предстоящия зимен сезон и важат за последователни дни, в зависимост от вида на картата.
Различното за този сезон е, че курортът предлага два периода за закупуване с различни цени на карти Select. Първият приключва на 31 октомври, като цените на картите са на цените от преди два сезона: еднодневна карта за деца (до 12 години) – 45 лева, за младежи (до 17 години) – 59 лева, и за възрастни – 75 лева.
Във втория период - от 1 ноември до 10 декември, еднодневната карта за деца (до 12 години) е 49 лева, за младежи (до 17 години) - 65 лева, и за възрастни - 82 лева.
За първи път е възможно да бъде закупена и ски карта „Неделя сутрин Select“, която важи за ползване в ден неделя в часовете до обяд без да е необходимо да обявявате в коя неделя конкретно ще използвате картата.
Устойчив туризъм
По данни на Adventure Travel Trade Association (ATTA) приключенският туризъм е един от най-бързо растящите отрасли в туризма и се отличава със своя принос за икономиката на дестинациите и приемащите местни общности. Над 65% от това, което пътуващите харчат, остава в дестинацията, срещу средно 15 – 20% при масовия туризъм.
В тази връзка, Министерство на туризма и тази година реализира стратегическо партньорство с Adventure Travel Trade Association, като в периода от 11 до 14 септември активно участва и представи дестинацията в едно от най-значимите събития в сферата на приключенския туризъм в света – Adventure Travel World Summit 2023 в гр. Хокайдо, Япония, на което участие взеха туроператори и турагенти, както и световно признати журналисти, блогъри и инфлуенсъри.
Всъщност, от официално получените отговори от Министерството на туризма на въпрос на Economic.bg, свързан с алтернативните форми на туризъм и тяхната устойчивост, става ясно, че отново стратегията на ведомството е участия във форуми.
„Министерството на туризма има за цел да наложи асоциирането на страната ни с определена „запазена марка“ за сигурност, качество и гостоприемство, като се осигурява качествено и таргетирано рекламно съдържание за различните видове туризъм – приключенски, културен, винен, спортен, планински, СПА и уелнес, морски, зимен и др., в това число рекламни клипове, дигитално съдържание и други, което се популяризира чрез рекламни активности на вътрешния и външните целеви пазари, срещу заложени резултати“, пишат още от туристическото министерство.