Резултатите на Apple надхвърлиха очакванията
Акциите на компанията поскъпнаха с 3.7% след обявяването на резултатите
~ 3 мин.
Продажбите и печалбата на Apple Inc. през второто тримесечие, водени от скъпия iPhone X, надхвърлиха значително очакванията на Уолстрийт. Освен последния смартфон на компанията подкрепа на финансовите резултати оказаха и услугите, предоставяни от компанията – абонаментите за App Store, Apple Music и iCloud.
Най-скъпата технологична компания в света прогнозира още по-добри резултати през следващото тримесечие, когато Apple обикновено пуска нови iPhone модели. Така компанията успокоява нервния технологичен сектор, който е загрижен за резултатите на компаниите в този сектор, особено след незадоволителните резултати на Facebook Inc, Twitter Inc и Netflix Inc.
Apple отчита приходи от 53.3 млрд. долара, което е със 17% повече спрямо миналата година, а оперативната печалба се е увеличила до 11.5 млрд. долара от 8.7 милиарда преди година. 60% от приходите са реализирани извън Щатите.
За отчетения период са били продадени 41.3 милиона смартфона, което е с 1% повече на годишна база, но приходите от тях са нараснали с 20%, което се дължи на продажбата на по-скъпи устройства. При iPad също има 1% увеличение на продажбите до 11.55 млн. броя, а приходите от таблетите са намалели с 5%. Спад с 13% има в продажбите на компютри Mac, от които са продадени 3.7 млн. броя, а приходите от тях са се свили с 5%.
Сериозно увеличение обаче има в две други графи от финансовия отчет. Така например услугите са донесели с 31% повече приходи, при другите продукти увеличението е с 37%. В последната категория влизат продукти като Apple Watch, HomePod, слушалки Beats и AirPods, Apple TV, iPod touch и аксесоари.
Компанията в Купертино, Калифорния, реагира на глобалния пазар на смартфони, като започна да пуска все по-скъпи телефони и да разнообразява услугите си. По този начин Apple успява да води успешна битка с основните си конкуренти – южнокорейската Samsung Electronics и китайската Huawei Technologies. И двете компании не успяха да изпълнят очакванията на анализаторите за финансовите резултати.
От отчета на Apple става ясно, че компанията си връща позициите на китайския пазар, където продажбите през второто тримесечие са се увеличили с 19%. Продажбите там паднаха драстично през 2016 г., след като китайските потребители избягваха iPhone 7, чийто външен вид съвсем не се отличаваше от предшественика си.
„Урокът, който ръководството на Apple научи от iPhone X, е, че когато продавате смартфон за повече от 1000 долара, можете да продавате по-малко бройки и все пак да се получите финансови ползи“, каза анализаторът Томас Форте от D.A. Davidson & Co.
След обявяването на резултатите акциите на технологичната компания поскъпнаха с 3.7% до 197.34 долара, което е рекордно високо ниво. След поскъпването пазарната капитализация на Apple вече се оценява на 954 млрд. долара. Акциите ще трябва да достигнат 206.49 долара, за да стане Apple първата публично търгувана компания, която ще премине прага от 1 трлн. долара.
Данните показват, че Apple е продала 41.3 млн. iPhone-а през второто тримесечие, което е с половин милион по-малко от очакваното, но средната продажна цена на iPhone е достигнала 724 долара, според FactSet. Главният финансов директор на Apple Лука Майстри каза пред Reuters, че клиентите купуват по-скъпи модели.
Въпреки добрите резултати, анализаторът от Atlantic Equities Джеймс Кордуел заяви, че високите продажни цени могат да доведат до известна загриженост за инвеститорите, защото „има ограничения за това колко Apple може да развие франчайзинг на iPhone чрез вдигане на цените“.
Най-скъпата технологична компания в света прогнозира още по-добри резултати през следващото тримесечие, когато Apple обикновено пуска нови iPhone модели. Така компанията успокоява нервния технологичен сектор, който е загрижен за резултатите на компаниите в този сектор, особено след незадоволителните резултати на Facebook Inc, Twitter Inc и Netflix Inc.
Apple отчита приходи от 53.3 млрд. долара, което е със 17% повече спрямо миналата година, а оперативната печалба се е увеличила до 11.5 млрд. долара от 8.7 милиарда преди година. 60% от приходите са реализирани извън Щатите.
За отчетения период са били продадени 41.3 милиона смартфона, което е с 1% повече на годишна база, но приходите от тях са нараснали с 20%, което се дължи на продажбата на по-скъпи устройства. При iPad също има 1% увеличение на продажбите до 11.55 млн. броя, а приходите от таблетите са намалели с 5%. Спад с 13% има в продажбите на компютри Mac, от които са продадени 3.7 млн. броя, а приходите от тях са се свили с 5%.
Сериозно увеличение обаче има в две други графи от финансовия отчет. Така например услугите са донесели с 31% повече приходи, при другите продукти увеличението е с 37%. В последната категория влизат продукти като Apple Watch, HomePod, слушалки Beats и AirPods, Apple TV, iPod touch и аксесоари.
Компанията в Купертино, Калифорния, реагира на глобалния пазар на смартфони, като започна да пуска все по-скъпи телефони и да разнообразява услугите си. По този начин Apple успява да води успешна битка с основните си конкуренти – южнокорейската Samsung Electronics и китайската Huawei Technologies. И двете компании не успяха да изпълнят очакванията на анализаторите за финансовите резултати.
От отчета на Apple става ясно, че компанията си връща позициите на китайския пазар, където продажбите през второто тримесечие са се увеличили с 19%. Продажбите там паднаха драстично през 2016 г., след като китайските потребители избягваха iPhone 7, чийто външен вид съвсем не се отличаваше от предшественика си.
„Урокът, който ръководството на Apple научи от iPhone X, е, че когато продавате смартфон за повече от 1000 долара, можете да продавате по-малко бройки и все пак да се получите финансови ползи“, каза анализаторът Томас Форте от D.A. Davidson & Co.
След обявяването на резултатите акциите на технологичната компания поскъпнаха с 3.7% до 197.34 долара, което е рекордно високо ниво. След поскъпването пазарната капитализация на Apple вече се оценява на 954 млрд. долара. Акциите ще трябва да достигнат 206.49 долара, за да стане Apple първата публично търгувана компания, която ще премине прага от 1 трлн. долара.
Данните показват, че Apple е продала 41.3 млн. iPhone-а през второто тримесечие, което е с половин милион по-малко от очакваното, но средната продажна цена на iPhone е достигнала 724 долара, според FactSet. Главният финансов директор на Apple Лука Майстри каза пред Reuters, че клиентите купуват по-скъпи модели.
Въпреки добрите резултати, анализаторът от Atlantic Equities Джеймс Кордуел заяви, че високите продажни цени могат да доведат до известна загриженост за инвеститорите, защото „има ограничения за това колко Apple може да развие франчайзинг на iPhone чрез вдигане на цените“.