Скоро ще пробваме и купуваме очила директно във Facebook
Социалната мрежа тества функция за добавена реалност
~ 2 мин.
Скоро човек ще може да пробва и закупи слънчеви очила, без дори да излиза от Facebook приложението си. Това ще е възможно чрез специална нова функция за добавена реалност (AR), каквото социалната мрежа обяви, че вече тества. Опцията ще бъде внедрена директно в News Feed секцията и на практика представлява шанс са нов тип рекламиране на продукти.
Добавената реалност е една от новопоявилите се иновации, за които се очаква, че ще станат хит в близко бъдеще. AR е технология, която позволява наслагването на цифрови изображения върху обекти от реалния свят. Пример за това е нашумялата преди време игра Pokemon Go, в която анимационните същества „изскачаха“ по улиците на града. Ключова роля за използването на функцията играе камерата на устройството.
Връщайки се на новината за бъдещите AR възможности във Facebook, компанията съобщи, че вече има първи клиент – Michael Kros. Брандът ще участва в тестовия период на социалната мрежа. Така потребителите ще имат възможността да пробват различни дигитални слънчеви очила върху лицето си, за да видят как ще им стоят.
Харесат ли се, те ще могат и директно да закупят продукта още в приложението на Facebook.
Очаква се новата функция да се разгърне по-широко през летните месеци. По този начин социалната мрежа ще даде мегдан за рекламодателите да си намерят клиенти. Сред предлаганите продукти ще има различни модни аксесоари, козметика, мебели и прочее.
Засега тестовете на подобни реклами обаче са ограничени само до потребителите в САЩ.
Това не е първият опит на Facebook да навлезе в нишата на добавената реалност. Още през 2016 г. социалната мрежа придоби компанията MSQRD, разработваща специални AR филтри. Оттогава гигантът лансира подобни функции из своите платформи, като през май например бе стартирана такава в Messenger.
Очаква се, че добавената реалност ще отвори нови възможности за реклама. „Хората очакват персонализирани и визуално вдъхновяващи преживявания навсякъде, където пазаруват – независимо дали на телефона или в магазина, поради което видеото ще играе все по-важна роля“, обяснява Тай Ахмад-Тейлър, вицепрезидент на Facebook по продуктовия маркетинг.
Новата опция идва в точния момент, няколко месеца преди активния търговски сезон. Надеждите са, че бизнесът ще успее да я припознае като подходяща и ще се реши да инвестира в нея.