Борис Бонев предлага огромно разширяване на „Синята зона“ в София
Общинският съветник е внесъл предложение и за въвеждане на платено паркиране в неделя
Независимият общински съветник Борис Бонев от "Спаси София" внесе днес в Столичния общински съвет предложение за реформа на платеното паркиране в София. Основните му предложения са за увеличаване на обхвата на „синята зона“, както и удължаване на действието на платеното паркиране с още един час през седмицата – до 20:30 ч. От организацията му предлагат още платеното паркиране да действа и в неделя.
„През десетте години, откакто беше въведена "Синята зона", не са правени никакви корекции, освен механично увеличаване на зоните. През този период градът ни значително се промени, а натискът от автомобили осезаемо нарасна. С предложението ни целим да осъвременим условията за паркиране, да улесним живущите в зоните, да гарантираме повече паркоместа и най-накрая да вкараме ЦГМ в 21-ви век“ каза Борис Бонев.
„Предлагаме разширяване на "Синята зона" в рамките на целия център. Нелогично е крайно натоварените райони около НДК, Халите, Докторския паметник и др. да продължават да бъдат извън "Синята зона". Също така предвиждаме тя да важи с един час повече - до 20:30 ч., както и да работи и в неделя между 10 и 18 часа“, споделя Андрей Зографски от Спаси София.
От гражданската организация казват, че предложението им съдържа и възможността за въвеждане на специални места за автомобили за зареждане, както и места за качване и слизане на пътници, които улесняват движението около обществени обекти и транспортни възли.
„Предвиждаме и възможността за въвеждане на „Уикенд зона”, важаща през почивните дни, която може да бъде въведена в природен парк Витоша например. За първи път в България се въвеждат доказани европейски практики, за да може да намалим хаоса по софийските улици и да улесним движението. Но предложението ни съдържа и десетки организационни промени, които допълнително ще подобрят функционирането на системата, ще намалят измамите и ще регулират разпределянето на градското пространство между всички ползватели“, обясни Бонев.
Друга промяна със „синята зона“ в София, която предлагат от гражданската организация е свързана с ограничаването на броя на служебните паркоместа. „Основна промяна е ограничаването на броя на служебните и безплатни паркоместа за институциите до 3. В момента сме свидетели как държавни институции, министерства, даже самата Столична община, окупират огромни пространства за служебните си автомобили и Общината по никакъв начин не ограничава това. Не е справедливо цели улици и площади да се ползват като служебни паркинги, а живущите да нямат къде да паркират, докато пешеходците лавират между колите по разбитите тротоари“, обясни Бонев.
Освен всичко друго общинският съветник предлага и забрана за движение на животинска тяга и каруци в компактния град, както и дигитализация на работата на ЦГМ чрез електронни винетни стикери и контрол. „Предлагаме логични решения за многобройните проблеми, които се трупаха с годините. Затова очаквам, че всички общински съветници ще подкрепят тази улесняваща живота на софиянци промяна“, каза още Борис Бонев.