Facebook официално обяви новата си тв услуга
Функцията се нарича Facebook Watch и ще стартира първо в САЩ
~ 2 мин.
Facebook официално обяви своята голяма атака в света на телевизионните и видео услуги, изправяйки се в пряка конкуренция с YouTube. Потребителите съвсем скоро ще получат достъп до новия раздел „Watch“, където ще може да бъде намерено разнообразно съдържание, включително и такова, което е финансирано лично от Facebook, съобщава BBC.
В процеса на предлагане ще се възприеме добре познатия за социалните мрежи персонализиран подход, като видеата ще бъдат съобразени и с онова, което гледат приятелите ни. Зрителите също така ще могат да следят коментарите, както и да правят общи групи за различните сериали.
„Гледането на шоута не трябва да е пасивно“, изтъква съоснователят на компанията Марк Зукърбърг в пост в социалната мрежа. В него той коментира още, че това ще е шанс за споделяне на опит и обединяване на хора, които се интересуват от едни и същи неща.
Видеото не е нещо напълно ново за Facebook, доколкото клипове се качват и сега, но предимно аматьорски или кратки новинарски откъси. Още през миналата година компанията даде заявка за по-сериозно стъпване в сферата на тв продукцията, като намекна и за амбициите си да продуцира собствено съдържание.
Походът на Facebook в света на видеото отваря потенциал за нови приходи както за самата компанията, така и за създателите на съдържание. Очаква се, че към потребителите да бъдат насочени таргетирани реклами преди и по време на самото видео.
Колкото и голяма да е мощта ѝ, Facebook е изправена пред сериозно предизвикателство, доколкото навлиза на един все по-сложен и пренаселен пазар. Тя ще се изправи в битка както с традиционните тв разпространители, така и със онлайн платформи като Netflix и YouTube. Припомняме, че вчера Disney обяви, че изтегля своите филми от Netflix, тъй като планира създаването на своя видео стрийминг платформа.
По информация на Reuters отпреди няколко месеца Facebook вече е подписала сделки с насочените към по-младата аудитория създатели на съдържание Vox Media, BuzzFeed, ATTN, Group Nine Media и други.
Новата видео услуга на Facebook първо ще стартира в САЩ за ограничен брой потребители, а след това ще се разпространи и в останалата част на света.