Подпочвени води заливат метрото
Течовете няма да доведат до спирането на влакчетата, увери директорът на Столичния метрополитен Стоян Братоев
„Ще има още течове. Цялото метро е под вода”. Това каза за economymagazine.bg Стоян Братоев, директорът на Столичния метрополитен. Причината е, че всичките подземни участъци на метрото са под нивото на подземните води.
По думите му има много места, където водата ще пробие, но са взети мерки. „През 40 метра метрото е разделено с деформационни фуги от гледна точка на сеизмичната устойчивост. През първата година след строителството, докато тези места се стабилизират, ще има улягане на отделните елементи на конструкцията и при по-големи улягания се получават подобни пробиви на изолацията”, обясни шефът на метрополитена.
Братоев каза, че това е съвсем нормално. „Навсякъде по света го има при всички подземни метра”, успокои той и допълни, че проблемите ще се отстраняват. Той даде пример със станциите „Сердика” и „Джеймс Баучър”, където има 10-12 метра воден стълб върху станциите, които са под налягане. Шефът на метрополитена каза, че това са дребни течове, които не могат да доведат до спиране на метрото.
Припомняме, че две седмици след тържественото откриване на втория лъч на метрото при първия есенен дъжд подлезът към НДК откъм бул. "Витоша" се наводни, протече таванът на спирката на „Джеймс Баучър”, а в подлеза на новата станция „Сердика” имаше локви. По думите на Братоев е протекъл подлеза при НДК. „Причината е, че там текат ремонти на частни магазини, които са запушили отводнителния канал със строителни отпадъци. Метрото е на 200 метра. Вече всичко е отпушено”, коментира той. Проблемът на „Джеймс Баучер” е, че все още се прави подземния гараж. „До края на седмицата ремонтите ще бъдат завършени и проблемът ще бъде отстранен”, увери Братоев.
Той съобщи още, че фирмата, която изгради втория лъч на метрото няма да бъде санкционирана за некачествено свършена работа, тъй като „тук не говорим за проблем, възникнал от строителството”.
Припомняме, че такива проблеми имаше и при пускането на първия лъч на метрото. През май месец тази година беше наводнена метростанцията при Софийския университет. Водата тогава стигна чак до ескалаторите и касите на спирката. Причината тогава отново беше лошата поддръжка на канализацията в подлеза. Тепърва ще видим дали с влошаването на времето ще изникнат и още проблеми.
Относно проблемите със закъсненията на влакчетата по втората линия Братоев съобщи, че интервалната система е нова. „Сменихме я преди година и половина. Смятам, че вече всичко е урегулирано”. По думите му и по едната, и по другата линия времето на движението на влакчетата е съобразено с натоварването с пътници. „Най-лесно е да пуснем още влакове и да ги караме празни”, аргументира се шефът на Столичния метрополитен. Най-натоварена е първата линия, а в пиковите часове има и допълнителни влакове.
Братоев съобщи още, че с разширението на метрото до летище София и Бизнес парка ще бъдат закупени още 10 влакчета. Това ще стане до края на 2014 г., когато се планира да бъдат завършени двата нови участъка.