Hello Kitty става на 40
Около японската играчка се е оформила огромна индустрия с годишен оборот от 7 милиарда долара
Марката
Надали много деца ще повярват, но през ноември Hello Kitty (Хелоу Кити) става на 40 години. Юбилеят на може би най-известното коте в света ще бъде отбелязан пищно, както подобава на един герой от световен ранг. Днес, четири десетилетия след създаването си, сладникавият продукт на японската компания Sanrio (Санрио) се е превърнал в основата на индустрия за 7 милиарда долара годишно и едва ли има човек, който поне веднъж в живота си да не е виждал розовеещото лого с животинката.
Бялото коте със стилизирани черти и розова панделка на ухото се появява през 1974 г., макар че като марка е регистрирано през 1976 г. Автор на изображението е художничката Юко Шимицу.
Повече четете в бр. 40 на сп. "Икономика"