Кметът на Видин склони да подпише Акт 16 на Дунав мост 2
Градоначалникът Герго Гергов е сложил подписа си с "с особено мнение", тъй като "остават редица неизяснени въпроси след въвеждането в експлоатация на моста"
Кметът на Видин Герго Гергов е подписал Акт 16 на Дунав мост 2 с "особено мнение". В интервю за Kmeta.bg Гергов коментира, че е отказал да подпише документа заради неотстранени инфраструктурни проблеми към съоръжението. Градоначалникът добави, че ще подпише "с особено мнение" акта и то на 23 юни, като настоя да бъде сформирана комисия от специалисти, която да очертае проблемите, да каже какво трябва да се направи и какви средства ще са нужни.
По настояване на председателя и заместник-председателя на приемателната комисия обаче подписът под Акт 16 е трябвало да бъде сложен до края на вчерашния ден, става ясно от съобщение, разпространено от пресцентъра на Общината.
От там добавят, че Гергов е сложил подписа си с "с особено мнение", тъй като "остават редица неизяснени въпроси след въвеждането в експлоатация на моста, свързани с прилежащата инфраструктура". Проблеми има при двата надлеза над скоростната жп линия - до парк „Нора Пизанти" и на ул. „Широка". Линията минава покрай ромския квартал на Видин „Нов път" и на практика отрязва достъпа на хората до града, тъй като няма изградена пътна връзка.
Вторият проблем е в Западна промишлена зона, където се намират офисите и базите на редица фирми, а пътят, който води дотам, е бил разрушен заради строителството на Дунав мост 2.
"Общината търпи сериозни последици от това положение и е изплатила досега обезщетения за над един милион лева на потърпевшите фирми", добавят от Община Видин.
Затова видинският кмет поставил остро тези въпроси пред председателя на държавната приемателна комисия, като настоя да се намери решение в най-скоро време. "Възложител на моста при Видин-Калафат е държавата, но общината, а също и жителите понасят на свой гръб неуредиците около изграждането на инфраструктурата към съоръжението", добавят от местната администрация.
От общината обясниха още, че не са разполагали с достатъчно време да се запознаят подробно с документацията за въвеждане на моста и прилежащата инфраструктура в експлоатация. Срокът за разглеждането на материалите е бил от 12 до 25 юни. По настояване на председателя на приемателната комисия обаче подписът е бил сложен късно вечерта снощи.