Печалбата на H&M се повиши заради силния растеж в Азия
Компанията отчита нетна печалба от 4,4 млрд. шведски крони (690 млн. долара) за третото тримесечие на текущата година
Модната верига Hennes & Mauritz (H&M)представи нарастващите печалби, главно благодарение на силния растеж в Азия, съобщава BBC. Компанията отчита нетна печалба от 4,4 млрд. шведски крони (690 млн. долара) за третото тримесечие на текущата година или ръст от 22% спрямо същото тримесечие на 2012 година.
Продажбите са били особено силни в Япония и Китай, но европейските пазари също отбелязват растеж. В Китай, където H&M отвори 22 магазина през това тримесечие, продажбите скочиха с 37% в сравнение с предходната година.
Главният изпълнителен директор на компанията Карл-Йохан Першон заяви, че продажбите на дружеството се представят добре в големия онлайн световен пазар и че H&M също така успешно е отворила през тази година нови магазини в Литва, Сърбия, Чили и Естония".
От компанията отчитат и нарастване на цената на акциите на H&M на борсата в Стокхолм с 25 на сто през последните три месеца. Инвеститорите дадоха кредит на доверие заради очакванията за подобряване и ускоряване на продажбите през летните месеци, което беше потвърдено.
H&M стъпи на български пазар през март 2010 година.