Приходите на Carrefour падат, но побеждават очакванията
Силните продажби в Латинска Америка компенсират спада в Европа
Приходите на най-голяма френска верига магазини за търговия на дребно - Carrefour SA отчетоха спад, но въпреки това оборотът на веригата супермаркети е с малко над предварителната прогноза на анализаторите.
Общите приходи на Carrefour се свиват до 20.5 млрд. евро (27 млрд. долара) през второто тримесечие на годината, докато очакванията бяха за оборот от 20.4 млрд. евро, предаде Bloomberg, позовавайки се на съобщение на френския търговец на дребно.
Продажбите на компанията в Латинска Америка обаче са нараснали, с което отчасти е компенсиран спада в Европа. През второто тримесечие приходите от френските хипермаркети са се стабилизирали, става ясно още от съобщението на Carrefour. Продажбите на компанията на родния й френски пазар са се свили с 1.1%, докато анализаторите на Citigroup Inc прогнозираха далеч по-сериозното понижение от 1.8%.
Продажбите в някои магазини в Латинска Америка са се повишили с 8%, въпреки че обезценката на бразилския реал и аржентинското песо спрямо еврото имат отрицателен ефект върху продажбите на Carrefour в региона.
Френската верига развива дейност и в България.