Раздадоха наградите на MediaMixx 2014
Отличията бяха разпределени в категории принт, радио, телевизия и web, и са за постижения в изминалите две десетилетия
Раздадоха наградите на медийни фестивал MediaMixx 2014, чийто 20 годишен юбилей съвпадна с още много годишнини – 45 години от изграждането на “Албена”, официален домакин на събитието, 55 години БНТ, 80 години от създаването на БНР, и това наистина утрои фестивалната енергия.
MediaMixx Featival & Congress очаквано събра над 300 участници от медийната и рекламната общност у нас, журналисти, експерти, мениджъри, представители на държавни институции и други гости. Разнообразната фестивална програма бе под надслов “20 години огледало на медиите”.
Наградите бяха разпределени в категории принт, радио, телевизия и web, и са за постижения в изминалите две десетилетия. Ето и отличените медии:
Категория “Преса”:
Всекидневник, достигнал най-голям тираж: в-к „Труд“
Първи частен вестник и Седмичник, достигнал най-голям тираж: в-к „168 часа“
Издание, променило пазара на списанията: сп. „Егоист”
Категория “Радио”:
Радио, достигнало най-висок рейтинг: БНР, програма „Хоризонт“
Първо частно национално радиo: радио FM+
Радиопредаване най-дълго в ефир: „Радиотеатър“, БНР
Категория “Телевизия”:
Първа частна телевизия получила национален ефир: Нова телевизия
Телевизия, достигнала най-висок рейтинг: bTV
Най-продавана и награждавана Българска ТВ продукция: “Под прикритие”, БНТ
Категория “Web”:
Първа уеб медия: „Нет Инфо” и dir.bg
Най-сваляна медийна апликация: sportal.bg
Най-посещаван медиен портал: dir.bg
ПОЧЕТНИ НАГРАДИ:
Почетна награда Crossing Cultures: Чудесата на България, в-к „Стандарт“
Почетна награда “Рестарт на медия”: Военен Телевизионен Канал
Почетна награда Smart Investor: Central European Media Enterprises (CME)
Почетна награда за специализирана медия: Списание MD (Медицински Дайджест)
Почетна награда за Локална медия: ЗОВ – Враца Нюз
Горещата тема “Медиите правят избори”, модерирана от журналиста Асен Григоров представи гледните точки и анализа на Георги Лозанов, председател на СЕМ, Цветозар Томов, говорител на ЦИК, журналистите Валери Найденов и Кирил Вълчев на проведения преди седмица европейски вот. В дискусионния панел бяха чути за пръв път данни от мониторинга на медийното поведение в предизборния процес. Темата за липсващия дебат между големите политически лидери, както опасната тенденция за директно купуване на гласове вместо артикулирана медийна кампания – това бяха някои от акцентите, които приковаха вниманието на фестивалната общност. Конгресната програма бе предавана на живо в интернет, което даде възможност на още по-голяма аудитория да следи дебатите.
Темата “Свободата на словото през изминалите 20 години” пряко кореспондираше с мотото на фестивала. Модераторът Цветанка Ризова, журналистите Иван Бедров, Асен Йорданов, Огнян Златев, ръководител на Представителството на ЕК у нас, с примери и данни очертаха ситуацията в България и я разположиха в световен контекст.
“Представата за “другия”, или езикът на омразата”, бе дискусия, посветена на бежанците от Сирия и образа на други културни и етнически малцинства у медиите. В нея участваха Деница Сачева, Руслан Трад, Сабина Найденова, модератор бе Пролет Велкова от “Дарик”. Отново през ярки примери говорителите по темата обсъждаха как и защо езикът на омразата се говори все по-масово у нас и печели изборни гласове.
“Културата в медиите” събра професионалисти като Копринка Червенкова, Мартин Захариев, Мария Стефанова, модератор бе Момчил Георгиев, а специален гост – министърът на културата д-р Петър Стоянович.
Закриващата тема “Ново 20: какво предстои в следващите десетилетия като медийни технологии и съдържание” бе дързък и интересен опит за медийна футуристика. По темата видяхме специалните презентации на Галя Прокопиева и Константин Вълков, изключително забавната прогноза на Александър Варов. Чуха се много мнения от публиката, както и есетата на студентките от СУ “Кл. Охридски” Джейн Димитрова и Цветелина Костадинова на тема: “Как си представям медиите в следващите две десетилетия”.