Той е най-добре печелещият спортист
Когато си роден под щастлива звезда, съдбата не те оставя да изпаднеш в дупка
Уудс не е просто най-добрият голфър на света в продължение на години, той е бизнесмен, който умее да продава скъпо името и широката си усмивка.
Богатството на Тайгър Уудс в момента се оценява на 500 милиона долара. Те се оказват достатъчни, за да приземят голфърът на трето място в списъка на Forbes на "100-те най-високо платените атлети," и на дванадесет милиона месеца, водещи до до юни 2012. Пред него са само двама боксьори -Флойд Мейуедър-младши и Мани Пакиао. Това се приема като неуспех за Тайгър, който оглавява списъка на най-добре печелещите спортисти на Forbes от 2001 г. насам.
За поредна година обаче "Сънди таймс" посочи Тайгър Уудс за най-богатия спортист, оценявайки състоянието му на 870 млн. долара до май тази година.
Години наред най-добре платения спортист
Тайгър е великан когато става въпрос за рекламните лица в спорта. Веднага след като става професионалист през 1996 г. той сключва първите си многомилионни договори.
Единият от тях, който му носи най-голямото богатство в с Nike за 40 млн. Други известни компании възползвали се от услуги на Уудс са General Motors, Gilette, American Express...
През 2000 г. световноизвестният голфър поднови договора си с Nike, този път срещу 20 млн. на година. Тайгър е основната причина фирмата за спортни стоки да си създаде име и в света на голфа. Уудс става създателя (след леки скандали с Tag Hauer) на първия професионален голф часовник, прави тонизираща напитка.
Освен всички Тайгър се занимава изключително успешно с проектиране на голф игрища.
И как се пада... или може би не съвсем
Скандалът с многобройните му извънбрачни връзки беше най-голямото изпитание за Тайгър и неговия бизнес. В началото нито един от неговите спонсори, сред които EA Sports, Nike, Gillette, не се отдръпнаха, въпреки че Тайгър вече не беше перфектния преуспяващ спортист с щастливо семейство. Месец след месец обаче те отчитаха загуби от договорните си отношения с голфъра, тъй като веднага след бурята с изневерите някои телевизии спряха рекламни клипове с участието на Уудс.
Изследване на икономическия институт в Сакраменто дори сметна, че пропуснатите печалби от разбития рекламен имидж на голфъра ще стигнат 12 милиарда долара. Истината е, обаче, че Тайгър Уудс действително загуби някои от спонсорите си, най-големият сред които с производителя на часовници Tag Heueur, но това не успя да го срине.
Няколко месеца, след като се раздели с Tag Heueur, Уудс бе привлечен от другия голям в сферата - Rolex.
Nike, които веднага се "разведоха" с ползващия допинг Ланс Армстронг, и за секунда не допуснаха да се откажат от влюбчивия голфър. Той не бе изоставен и от другия си голям спонсор - Gilette.
Днес, американецът вярва, че все още има достатъчно време, за да подобри постижението от 18 трофея на легендарния Джак Никлаус и не смята да си дава почивка от зеления терен. Същевременно, Уудс се готви и за голямата премиера през есента на 2013 г. на най-новото си голф игрище - "Пунта Брава" в Мексико.