Владимиров: Водим БДЖ към спасяване
Причина за лошото състояние е, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв.
Цифрите и фактите показват, че водим БДЖ не към фалит, а към спасяване. Твърденията за умишлен банкрут са политическа импровизация и търсят извличане на политически дивиденти по един доста непочтен начин. Това каза Владимир Владимиров, председател на Борда на директорите на „Холдинг БДЖ” пред Фокус.
Владимиров посочи, че загубата на компанията през 2009 г. е 70 млн. лв. Година по-късно тя е 46 млн. лв., а през 2011 г. вече е 40 млн. лв. За първите шест месеца на 2012 г. загубата на БДЖ е само 9 млн. лв. при положение, че за същия период в предходната година е 22 млн. лв. Задлъжнялостта на БДЖ за 2009 г. е била 825 млн. лв., за 2012 г. - 740 млн. лв.
Според него показателят за производителност на едно лице от БДЖ се е повишил с 29% за периода от 2009 г. досега; на един локомотив с 15 на сто, а на един вагон – с 10%.
„Всичките тези цифри показват точно обратната тенденция – не към фалит, а към спасяване на дружеството. Всички тези постижения и реформи, които сме направили в БДЖ са без един допълнителен лев от държавата и без нито един лев заем”, заяви Владимиров.
По думите му обвиненията към ръководството на БДЖ идват от двама транспортни министри в предишни правителства – Петър Мутафчиев и Николай Василев, както и от синдикалиста Петър Бунев и от Симеон Ананиев, който е бивш директор в железниците.
Според него причина за големите проблеми на БДЖ е това, че от 2005 г. до 2009 г. задлъжнялостта на дружеството се е увеличила от 417 млн. лв. на 825 млн. лв. Само за този период дълговете към банки нарастват от 166 млн. лв. на 572 млн. лв., което е увеличение с 405 млн. лв.