Adobe повежда борба срещу манипулираните с Photoshop лица
Компанията признава, че създадените от нея продукти имат етични последици в обществото
~ 1 мин.
Хората по света стават все по-предпазливи по отношение на разпространението на фалшиви видеа и снимки. Компанията Adobe, чието име е нарицателно, когато стане въпрос за обработени снимки, споделя тези чувства. Днес разработчикът, сподели информация за нова разработка, направена съвместно с учените от Калифорнийския университет – с помощта на машинно обучение да се засичат автоматично снимките на лица, които са манипулирани.
Това е поредният знак, че Adobe отделя все повече ресурси на проблема с разпространението на фалшиви снимки и видеа. Миналата година инженерите на компанията създадоха инструмент с изкуствен интелект, с който да засичат изображения, редактирани чрез слепване, копиране или премахване на обекти от тях.
Софтуерният разработчик засега няма планове да представя търговски продукт за засичане на манипулирани лица, но говорител на компанията е казал за The Verge, че това е просто едно от много усилия в Adobe за по-добро засичане на манипулации на изображения, видео, аудио и документи.
„Макар да се гордеем с влиянието, което Photoshop и останалите инструменти за артисти, оказаха на света, виждаме и етичните последствия на нашата технология. Фалшивото съдържание е сериозен и все по-належащ проблем”, коментира Adobe в своя блог.
Това е поредният знак, че Adobe отделя все повече ресурси на проблема с разпространението на фалшиви снимки и видеа. Миналата година инженерите на компанията създадоха инструмент с изкуствен интелект, с който да засичат изображения, редактирани чрез слепване, копиране или премахване на обекти от тях.
Софтуерният разработчик засега няма планове да представя търговски продукт за засичане на манипулирани лица, но говорител на компанията е казал за The Verge, че това е просто едно от много усилия в Adobe за по-добро засичане на манипулации на изображения, видео, аудио и документи.
„Макар да се гордеем с влиянието, което Photoshop и останалите инструменти за артисти, оказаха на света, виждаме и етичните последствия на нашата технология. Фалшивото съдържание е сериозен и все по-належащ проблем”, коментира Adobe в своя блог.