Alibaba с най-бавния растеж на приходи от три години насам
Те се различават значително от очакванията на анализаторите
Продажбите на Alibaba Group Holding Ltd. за последното тримесечие се увеличиха с 28%, но се отчита най-ниското темпо на растеж от три години насам. Въпреки увеличението, данните се различават от очакванията на анализаторите, пише Bloomberg.
Приходите на най-голямата китайска компания за електронна търговия са нараснали до 20,2 млрд. юана (3,20 млрд. долара) за периода април-юни, а прогнозите са били за печалба от 3,39 млрд. долара. Покачването от 28 на сто е по-бавно от средностатистическия ръст от 56% за последните 12 месеца, допълва Bloomberg.
Компанията също така обяви 2-годишна програма за обратно изкупуване на акции на стойност 4 млрд. долара.
Ръстът на забавянето на приходите произтича от насищането на електронната търговия в Китай. Доверието на инвеститорите е разклатено. Alibaba, чиято пазарна капитализация възлиза на 194 млрд. долара, се отклонява от основните си платформи само за онлайн търговия в опит да удържи забавянето на растежа на приходите и общия обем на стоките, прехвърлени през сайтовете си.
"Онлайн пазарът в по-големите градове в Китай вече е достигнал пренасищане", коментират анализатори. Според тях Alibaba трябва да инвестира в нови области и да търси други посоки за растеж.
В понеделник от компанията съобщиха, че ще инвестират 4,6 млрд. долара в една от големите китайски вериги за продажба на електроника - Suning Commerce Group. Сделката може да увеличи присъствието на Alibaba в областта на електрониката и логистичните услуги.