Amazon и GM инвестират в конкурент на Tesla
Това ще оцени компанията за електрически пикапи Rivian на между 1 и 2 млрд. долара
~ 2 мин.
Amazon.com Inc и General Motors Co (GM) преговарят за инвестиция в Rivian Automotive LLC в сделка, която ще оцени американския производител на електрически пикапи между 1 и 2 млрд. долара, информира Ройтерс, цитирайки запознати източници.
Сделката ще да даде на Amazon и GM миноритарен дял в Rivian, съобщиха източниците. Това ще бъде значителен тласък за стартъпа от Плимут, Мичиган, който се стреми да бъде първият автомобилен производител на американския потребителски пазар с електрически пикап.
Ако преговорите приключат успешно, сделката може да бъде обявена още този месец, казват още източниците.
„Ние се възхищаваме на приноса на Rivian към бъдещето на нулеви емисии и на изцяло електрическото мобилно бъдеще“, каза GM в изявление, като отказа да коментира конкретно разговорите с Rivian.
От Amazon и от стартъпа за е-пикапи отказаха коментар на новината.
Сделката с Rivian би дошла в момента, когато много по-големият конкурент в електрическите автомобили Tesla Inc се бори да стабилизира производството и да започне да отчита постоянни печалби, докато разработва своя флагмански Model 3.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви пред инвеститорите миналия август, че електрически пикап е "вероятно моят личен фаворит за следващ продукт" от компанията. Той обаче е говорил само потенциално, казвайки, че това ще се случи "веднага след" излизането на модела на Tesla Y, чието производство компанията е планирала да започне през 2020 г.
Rivian възнамерява да започне да продава своя пикап R1T, който дебютира през ноември, през есента на 2020 г. Компанията е основана през 2009 г. от изпълнителния директор Ар Джей Скериндж.
Компанията планира и да си партнира с външни фирми, за да разработи напреднали технологии за автономно управление, вместо да се опитва да направи това самостоятелно.
Големите автомобилни производители, включително GM, досега не са излезли на пазара на електрически пикапи. Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара заяви, че е мислила „малко” за разработването на електрически пикапи.
Американският автомобилен производител № 1 разчита на печалба от продажби на конвенционални големи пикапи и спортни автомобили в Северна Америка, за да финансира своята електрификация.
Миналия месец GM обяви стратегия за превръщането на Cadillac във водеща марка за електрически превозни средства, като разкри, че с тази марка ще бъде първото превозно средство, построено на платформата BEV3 на автомобилния производител от Детройт, с което да конкурира Tesla.
Сделката ще да даде на Amazon и GM миноритарен дял в Rivian, съобщиха източниците. Това ще бъде значителен тласък за стартъпа от Плимут, Мичиган, който се стреми да бъде първият автомобилен производител на американския потребителски пазар с електрически пикап.
Ако преговорите приключат успешно, сделката може да бъде обявена още този месец, казват още източниците.
„Ние се възхищаваме на приноса на Rivian към бъдещето на нулеви емисии и на изцяло електрическото мобилно бъдеще“, каза GM в изявление, като отказа да коментира конкретно разговорите с Rivian.
От Amazon и от стартъпа за е-пикапи отказаха коментар на новината.
Сделката с Rivian би дошла в момента, когато много по-големият конкурент в електрическите автомобили Tesla Inc се бори да стабилизира производството и да започне да отчита постоянни печалби, докато разработва своя флагмански Model 3.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви пред инвеститорите миналия август, че електрически пикап е "вероятно моят личен фаворит за следващ продукт" от компанията. Той обаче е говорил само потенциално, казвайки, че това ще се случи "веднага след" излизането на модела на Tesla Y, чието производство компанията е планирала да започне през 2020 г.
Rivian възнамерява да започне да продава своя пикап R1T, който дебютира през ноември, през есента на 2020 г. Компанията е основана през 2009 г. от изпълнителния директор Ар Джей Скериндж.
Компанията планира и да си партнира с външни фирми, за да разработи напреднали технологии за автономно управление, вместо да се опитва да направи това самостоятелно.
Големите автомобилни производители, включително GM, досега не са излезли на пазара на електрически пикапи. Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара заяви, че е мислила „малко” за разработването на електрически пикапи.
Американският автомобилен производител № 1 разчита на печалба от продажби на конвенционални големи пикапи и спортни автомобили в Северна Америка, за да финансира своята електрификация.
Миналия месец GM обяви стратегия за превръщането на Cadillac във водеща марка за електрически превозни средства, като разкри, че с тази марка ще бъде първото превозно средство, построено на платформата BEV3 на автомобилния производител от Детройт, с което да конкурира Tesla.
GM обяви още, че един от първите напълно електрически модели на Cadillac, използващи новата платформа, ще се появи на пазара около 2022 година.
Amazon пък е инвестирала в стартъпа за автономни автомобили Aurora Innovation Inc, в рамките на кръг за $530 млн. финансиране, обявен миналата седмица. Най-големият онлайн търговец на дребно в света непрекъснато увеличава своя логистичен отпечатък, изгражда складове по целия свят, подписа сделка с Mercedes, както и с товарни авиокомпании, за да подсигури доставките си.
Съществуващите финансови партньори на Rivian включват саудитския дистрибутор на автомобили Abdul Latif Jameel Co (ALJ), Sumitomo Corp of Americas и Standard Chartered Bank. ALJ се е съгласил да предостави почти 500 млн. долара финансиране, Sumitomo инвестира неразкрита сума, а Standard Chartered е предоставила дългово финансиране от 200 млн. долара.
Amazon пък е инвестирала в стартъпа за автономни автомобили Aurora Innovation Inc, в рамките на кръг за $530 млн. финансиране, обявен миналата седмица. Най-големият онлайн търговец на дребно в света непрекъснато увеличава своя логистичен отпечатък, изгражда складове по целия свят, подписа сделка с Mercedes, както и с товарни авиокомпании, за да подсигури доставките си.
Съществуващите финансови партньори на Rivian включват саудитския дистрибутор на автомобили Abdul Latif Jameel Co (ALJ), Sumitomo Corp of Americas и Standard Chartered Bank. ALJ се е съгласил да предостави почти 500 млн. долара финансиране, Sumitomo инвестира неразкрита сума, а Standard Chartered е предоставила дългово финансиране от 200 млн. долара.