Amazon иска да улесни пазаруването без кредитни карти
Онлайн търговецът преговаря с финансови институции като J.P. Morgans
~ 2 мин.
Онлайн търговецът Amazon е в процес на разговори с финансови институции, включително J.P Chase, в опит да направи пазаруването в сайта по-лесно – чрез инструмент за плащане без кредитни карти. Идеята е насочена към младите потребители и тези без банкови сметки, съобщава The Wall Street Journal, цитиран от CNBC.
Преговорите са все още на много ранен етап и не се знае дали ще бъдат доведени до успешен край. Доколкото е известно Amazon иска от банките да направят продукт, подобен на дебитна или кредитна карта.
Стъпката идва в опит да се премахне една от най-големите бариери пред пазаруването през платформата – липсата на кредитна карта. Повече от една-четвърт от американските домакинства например изобщо нямат или имат ограничен достъп до разплащателни и спестовни сметки. Тези т.нар. „небанкови“ домакинства разчитат на кешови или чекови разплащания, което значително затруднява онлайн пазаруването.
Липсата на традиционно банкиране обаче не означава непременно липса на свързаност – 6 от 10 „небанкови“ потребители имат смартфони, които в бъдеще ще стават все по-чест инструмент за плащане, сочи анализ на Pew Charitable Trusts.
Именно тази група купувачи става все по-важна за Amazon. Представителите на милениум поколението, който се характеризират като по-недоверчиви към банковите институции от своите предшественици, все повече избягват кредитните карти. 33% от тях заявяват, че не смятат, че ще имат нужда от такъв тип банкова сметка през следващите пет години, сочи доклад на Goldman Sachs от 2015 г.
Междувременно е доказано, че онлайн търговците на дребно печелят повече пари, карайки купувачите да правят повече повторни покупки, отколкото ако действат крупно наведнъж. Затова Amazon постепенно гради своята база от продукти за по-ниско доходни клиенти.